خبرگزاری کار ایران

فرماندارآمل:

دهیاری ها همسو با برنامه های دولت فعالیت کنند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۲۷۳

فرماندارآمل گفت:دهیاری ها باید برای دوره های چهارساله خود برنامه ریزی نمایند و فعالیتهای خود را با برنامه پنج ساله دولت هماهنگ کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آمل، سیدجعفررسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل در جلسه بررسی دیونات دهیاری های شهرستان آمل گفت: دهیار یک شخصیت حقوقی و نماینده دولت در روستا است، لذا فعالیتهای دهیاری ها نیز باید با برنامه های پنج ساله دولت هماهنگ باشد، مدیران ادارات نیز باید شخصیت حقوقی دهیاران را به رسمیت بشناسند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آمل، جلسه بررسی دیونات دهیاری ها به ریاست سیدجعفررسولی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل و با حضور علی حیدرزاده معاون برنامه ریزی و عمران فرمانداری، بخشداران و روسای شورای اسلامی بخشها در فرمانداری تشکیل گردید.

فرماندار آمل در این جلسه، دهیاری را به عنوان یک اداره کوچک در دل روستا تعریف کرد، که مشخص بودن مکان ثابت و دفتر کار این اداره در روستا و زمان حضور دهیار در این مکان را ضروری دانست.

نماینده عالی دولت در شهرستان به لزوم پاسخگویی مدیران ادارات به دهیاران تاکید کرد، و رجوع مکرر دهیاران به فرمانداری را در پی عدم دریافت پاسخ از سوی ادارات  اعلام کرد.

وی در ادامه عدم موفقیت برخی دهیاران را بدلیل نداشتن تمرکز بر فعالیتهای روستا و عدم وجود برنامه در فعالیتهایشان عنوان کرد و از بخشداران خواست تا با نظارت بر عملکرد دهیاران، بازدیدهای دوره ای از روستاها را در برنامه های خود بگنجانند.

معاون استاندار مازندران و فرماندار ویژه آمل، دهیاران را نماینده دولت در روستا خواند و اظهار داشت: دهیاری ها باید برای دوره های چهارساله خود برنامه ریزی نمایند و فعالیتهای خود را با برنامه پنج ساله دولت هماهنگ کنند و از انجام اقدامات خارج از برنامه بپرهیزند.

وی همسو بودن برنامه دهیاری ها با برنامه دولت را از این حیث مفید دانست که اگر طرحی در راستای برنامه دولت از سوی دهیاری به کمیته برنامه ریزی اعلام شود، می توان با اعلام گزارش پیشرفت پروژه ها برای دریافت متمم بودجه این برنامه تا به ثمر نشستن و بهره برداری از آن اقدام نمود.   لذا این اقدام موجب رونق و نمود بیشتر فعالیتهای دهیار با استفاده از بودجه دولتی و ذخیره درآمد محلی می گردد، که نمونه این برنامه را در استفاده دهیاری ها از قیر رایانه ای برای اجرای طرح هادی روستاها اعلام کرد و هزینه تمام شده آن برای روستاها را 30درصد هزینه کل پروژه بیان نمود.

فرماندار آمل از دهیاران خواست تا فعالیتهای پیشنهادی خود را در قالب چند طرح اصلی مانند: طرح هادی، روشنایی، آب شرب، جاده، مدرسه، مسجد، امکانات فرهنگی، ورزشی و ...... به نظر شورای اسلامی و عمومی مردم برسانند و برای طرح های خود اولویت بندی نمایند و گزارش لحظه به لحظه اقدامات خود و میزان دریافت و هزینه بودجه و سرانه را به شورای اسلامی روستا که نماینده  مردم هستند اعلام نمایند، تا مردم نیز از خدمات دولت مطلع شوند.

سیدجعفر رسولی از اعضای شورای اسلامی بخش و روستاها خواست تا به حق قانونی خود که همان نظارت بر فعالیت دهیاری هاست واقف باشند، و از حقوق مردم چشم پوشی نکنند.

فرماندار آمل دهیاران و شوراهای اسلامی را به استفاده از ظرفیت ملی و پشتوانه عملی دکتر یوسفیان تشویق نمود و از آنها خواست تا در چارچوب قانون برای احیای مجدد روستاها و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان با کمک نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، بکوشند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز