خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران :

اتاق بازرگانی باید وارد میدان داری اقتصاد در بخش خصوصی شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۳۸۹

رئیس اتاق بازگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت:اتاق بازرگانی زمینه میدان داری جوانان در اداره اقتصاد آینده کشور را فراهم کند.برداشته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،غلامحسین شافعی عصر امروز در آئین کلنگ زنی احداث مجتمع اتاق بازرگانی مازندران در ساری اظهار داشت: مازندران در جذب تسهیلات بانکی برای تخصیص به بخش خصوصی جزء پنج استان اول کشور بوده است.

وی با اشاره به تاکید دولت بر افزایش سهم بخش خصوصی در کشور افزود: مقام معظم رهبری نیز در سیاست های کلی خود به عینیت بخشی به مردمی کردن اقتصاد و اینکه کار مردم به مردم واگذار شود تاکید کردند.

رئیس اتاق بازگانی ایران  از توانمند سازی اتاق های بازرگانی کشور را به عنوان یکی از برنامه های اصلی اتاق عنوان کرد و گفت: امیدواریم با سرعت مناسب این هدف دنبال می شود.

وی، توجه جدی به واگذاری مسئولیت ها به استانداران و مدیران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگر به دنبال توسعه هماهنگ هستیم باید دیوارهای تمرکز گرایی در کشور برداشته و به نهادها، سازمان ها و استانداری ها، اختیار تصمیم گیری مستقل در امور تفویض شود.

وی ادامه داد:یکی از مهمترین معضل هایی که این تمرکز گرایی برای کشور به همراه دارد، این است که برنامه های توسعه اقتصادی به اهداف خود دست پیدا نکند و بسیاری از امکانات قابل توجه کشور نیز نادیده گرفته شود.

شافعی با اشاره به اینکه دولت و مجلس در جهت توانمندسازی اتاق‌های بازرگانی استان‌ها نیز اهتمام دارند، افزود: نگاه برنامه ای بر اساس تدوین استانداردهای توسعه ای کشور از سوی اتاق‌های استانی باید صورت گیرد.

وی عنوان کرد:اگر قرار باشد توسعه متوازن در کشور انجام شود باید نگاه توسعه منطقه ای با محوریت استانداران ،روسای مناطق مختلف،روسای مجمع نمایندگان و روسای دانشگاه های دولتی مناطق کشور صورت گیرد تا تاثیر گذاری در فضای اقتصادی کشور بیشتر شود.

شافعی وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در کنار نگاه اقتصادی باید نگاه فرهنگی و اجتماعی به جامعه داشته باشد، گفت: اتاق بازرگانی زمینه میدان داری جوانان در اداره اقتصاد آینده کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی باید وارد میدان ‌داری اقتصاد  در بخش خصوصی شود افزود:باید زمینه میدان داری اقتصادی برای جوانان کشور فراهم کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز