خبرگزاری کار ایران

با صدور حکم قضایی صورت گرفت؛

اجرای حکم تخریب 12 منزل روستایی در سوادکوه شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۸۲

با صدور حکم دادگاه و تایید دادگاه تجدید نظر، با حضور نمایندگان دستگاه قضایی و مامورین نیروی انتظامی، حکم تخریب 12 منزل در روستای میارکلای شهرستان سوادکوه شمالی به اجرا در آمد.

به گزارش  ایلنا از ساری ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، حجت الاسلام والمسملین اسدا... جعفری با تایید مطلب فوق اظهار داشت: روستای میارکلا در کنار چند روستای دیگر منطقه در زمان احداث سد البرز جهت آبگیری جزء روستاهایی بود که زیر آب می رفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران ادامه داد: در این راستا بیش از 80 نفر از اهالی، اراضی و خانه های خود را به شرکت آب منطقه ای واگذار کردند و از سال 1375 تا 1383 عملیات ارزیابی و تملک انجام و قیمت خانه ها و اراضی مشخص شده است.

این مقام قضایی تاکید کرد: پول این منازل و اراضی چندین سال پیش، توسط دولت به مالکین پرداخت شده و امروز دولت قصد تصرف ملک خود را دارد.

سخنگوی دادگستری کل استان مازندران افزود: در این خصوص 12 خانه روستایی که از چندین سال پیش و پس از واگذاری هیچ گونه تعمیراتی نداشته و اکثراً چوبی و گلی هستند، با اجرای حکم قضایی، تخریب شدند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری تصریح کرد: تخریب صورت گرفته با بحث تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز کاملاً متفاوت است و حکم تخریب فوق الذکر با توجه به دریافت پول خانه توسط مالک و لزوم انجام تخلیه، پس از صدور رای دادگاه و تایید دادگاه تجدید نظر اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در واقع شرکت آب منطقه ای نسبت به تخریب املاک خود که سالها پیش خریداری کرده و چندین سال جهت تخلیه به مالکین سابق فرصت داده بود، اقدام کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز