خبرگزاری کار ایران

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

جذب 255 بهورز تا پایان امسال در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۷۴۳۱

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از جذب 255 بهورز تا پایان امسال در مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، دکتر نادر آهنگر در جشن روز بهورز با بیان اینکه دو هزار بهورز در استان مازندران فعال هستند ، اظهار داشت: از این تعداد 250 بهروز در ساری فعالیت می کنند.

وی ازجذب 255 بهرورز  در سال 96 ، خبر داد و افزود: این تعداد بهورز با هدف جایگزینی با نیروهای انسانی بازنشسته در این حوزه می شوند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:آموزش بهورزان کاربردی تر از دیگر گروه های پزشکی است و بهورزان متناسب با گروه هدف آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی  افزود: بدون شک کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، افزایش امید به زندگی، کنترل بیماری‌های واگیر و... بخشی از دستاوردهای بهورزان در نظام سلامت است.

آهنگر ادامه داد:نقش بهورزان در آموزش بهداشت، ارائه خدمات پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، ارائه مراقبت‌های تغذیه‌ای و بهداشت خانواده و مدارس و بهداشت محیط نیز بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه مرگ مادران باردار از 140 درصد هزار به 40 درصد هزار در کشور رسیده است، گفت: در چند سال اخیر هیچگونه مرگ مادر در روستاهای استان نداشتیم.

آهنگر به اقدام دولت تدبیر و امید در حوزه بیمه ای اشاره کرد و افزود،: امروز مردم نباید دغدغه بیمه ای داشته باشند و بهورزان باید در بیمه تکمیلی افراد در روستاها تلاش کنند.

 وی گفت: سطح اطلاعات و به روز نگه‌داشتن آموخته‌ها، امروزه بهورزان یکی ازموثرترین نیروهای سیستم عظیم و گسترده نظام سلامت به‌شمار می‌آیند و در خدمات‌رسانی به روستاییان شریف جایگاهی بس رفیع دارند.

آهنگر افزود:لازم است در مدیریت زباله از مبدا در جهت سلامت افراد نقش اثر گذاری داشته باشند.

در این مراسم از لیلا تقوی بهورز خانه بهداشت فیروزکنده علیا به عنوان دهیار منتخب در کسب رتبه اول کشوری در حوزه لگوی قلم زنی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز