خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد؛

ضرورت برگزاری عزاداری های ماه محرم به شیوه سنتی

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۴۹۵

نماینده ولی فقیه در مازندران بر ضرورت برگزاری عزاداری های ماه محرم به شیوه سنتی و بدور از انحراف و خرافات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروزدر جلسه ساماندهی ستاد شئون فرهنگی با بیان اینکه عزاداری در ماه محرم بیعت دوباره با اهداف قیام امام حسین (ع) است، عنوان داشت: ماه محرم فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به اقشار مختلف جامعه بویژه گروه های سنی جوان و نوجوان است.

وی به پیشینه مردم مازندران در دلدادگی به اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت اشاره کرد و گفت: برپایی مراسم های عزاداری ماه محرم از مباحث جدی جامعه است که ریشه تاریخی بسیار گسترده ای در دیارعلویان دارد و تمامی مراسم های این ماه بصورت خودجوش و با حمایت مالی و معنوی مردم برگزار می شود.

آیت الله طبرسی با تاکید اینکه در عزاداری هیئت ها باید هم به ظواهر و هم به محتوا اشعار وسخنرانی های وعاظ توجه شود، افزود: استفاده از شمایل‌ها و آلات موسیقی در عزاداری‌ها و بی‌محتوا بودن بعضی از اشعار نوحه‌ها را دور از ساحت عاشورا و امام حسین (ع) است.

وی به برخی آئین های سنتی عزاداری در استان نظیر نخل گردانی، علم گردانی، تعزیه خوانی، قوم بنی اسد و ...اشاره کرد و برضرورت برگزاری عزاداری های ماه محرم به شیوه سنتی و بدور از انحراف و خرافات تاکید کرد.

آیت الله طبرسی گفت: بهتر است اشعار مذهبی در قالب طرح کنگره شعر عاشورایی، پالایش شده و متناسب با فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) به مداحان ارائه شود.

وی با تاکید براینکه هیئت های مذهبی باید کانون ترویج فرهنگ ولایت و محلی برای غنا بخشیدن به برنامه های محرم باشند، یادآورشد: تمامی نهادهای ذیربط در برگزاری هرچه باشکوه تر عزاداری ایام محرم و صفر، مکمل یکدیگر باشند.

آیت الله طبرسی از محرم بعنوان رسانه شیعه یادکرد و گفت: متاسفانه بسیاری از عزادری ها به خیمه های بدون حضور روحانی کشیده شد و این مهم باید مدیریت شود.

آیت الله طبرسی به برگزاری عزاداری در مکانی متمرکز و منسجم تاکید کرد و گفت: تدابیری برای انجام این کار در مرکز استان اتخاذ شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز