خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران :

907 روستای مازندران در دهه فجر امسال به اینترنت متصل می شوند

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۸۱

مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران گفت: 907 روستای بالای 30 خانوار در دهه فجر امسال از خدمات اینترنت برخوردار می شوند.

یدالله طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا ، به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه آی سی تی (ICT) اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 605 روستای استان از اینترنت بیسیم (WiFi) بهره مند شدند .

وی افزود: 907 روستای بالای 30 خانوار در دهه فجر امسال از خدمات اینترنت برخوردار می شوند.

مدیر کل فناوری و ارتباطات مازندران با بیان اینکه با نصب و توسعه سایت های نسل سوم و چهارم تلفن همراه تمامی شهرهای استان از اینترنت G3  بهره مند شدند ، گفت:با سرمایه گذاری های انجام شده ، مازندران از لحاظ زیر ساختی و ارتباطی هم اکنون جز استان های برتر کشور است .

وی افزود: یکهزار و 100 میلیارد تومان درحوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم در این استان سرمایه گذاری شده است.

وی که اقدامات انجام شده را زمینه ساز رشد شاخص های ارتباطات و فناوری اطلاعات در مازندران دانست ، ادامه داد :با توسعه 11 و نیم برابری ظرفیت شبکه انتقال ، افزایش چهار و نیم برابری پهنای باند ورودی استان و توسعه بیش از 500 کیلومتر فیبر نوری ارتقای رشد کمی و کیفی در حوزه ارتباطی و مخابراتی مازندران حاصل شد .

مدیر کل ارتباطات مازندران به واگذاری بیش از 7 میلیون سیم کارت به مشترکان در استان اشاره کرد و گفت : از این تعداد بیش از 4 میلیون سیم کارت فعال است که در این دولت افزایش 36 درصدی ضریب نفوذ تلفن همراه را شاهد هستیم .

طهماسبی با اشاره به اینکه تا قبل از روی کارآمدن دولت یازدهم تنها هشت شهر مازندران از این سرویس برخوردار بودند ، ادامه داد : با فراهم شدن زیر ساخت های لازم در این خصوص تعداد کاربران اینترنت این سرویس به یک میلیون و 200 هزار نفر افزایش یافته است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز