خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

دوری از محافل قرآنی برای جامعه اسلامی مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۸۷۸

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت:برخی از محافل قرآنی کم رنگ است و این اصلاً برای جامعه اسلامی مطلوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران صبح امروز در آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم اوقاف مازندران در مجتمع فرهنگی برق شمال مرکز استان اظهار داشت:قرآن کریم نیاز اساسی جامعه امروز و به خصوص نسل جوان است که باید بیشتر در این زمینه برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هنوز از قرآن کریم خیلی دور هستیم ،افزود:برخی از محافل قرآنی کم رنگ است و این اصلاً برای جامعه اسلامی مطلوب نیست.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ،گفت:مشکلات امروز جامعه بخاطر فاصله گرفتن از قرآن کریم است و اگر می خواهیم بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه برطرف شود باید قرآن را در زندگی خود اجرایی کنیم.

وی با لیان اینکه تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم مقدمه است تا در کلام الهی تدبر کنیم،ادامه داد:قرائت قرآن یک چشمه از چشمه های نورانیت را در دلهای انسان روشن می کند.

حجت الاسلام حیدری گفت:تدبر در قرآن کریم بسیار لازم است و امروز بیش از هر چیز دیگری در زندگی خود به تدبر در کلام الهی نیازمند هستیم.

وی افزود:دوری از قرآن بی‌بصیرتی می آورد و حتی جامعه اسلامی را به چالش می کشد.

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه بی بندوباری در جامعه نشانه دوری از قرآن کریم است،ادامه داد:اگر طلاق ها زیاد شده، اگر مشکلات اجتماعی و اعتیاد زیاد شده، به‌خاطر دوری از قرآن کریم است.

وی افزود:جنایت های آل سعود و گروه های تکفیری در منطقه قابل مشاهده است و همه اینها به‌خاطر دوری از قرآن کریم است بنابراین جا دارد در مجالس قرآنی یادی از شهدای مدافع حرم کنیم که برای امنیت کشور و اسلام زحمت کشیدند و جان خود را نثار و ایثار کردند و اینکه شهید بلباسی از افتخارات نظام و اسلام است و دشمن بداند ما بلباسی‌های بسیاری در کشور داریم.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت:شهدای مدافع حرم رفتند شهید شدند تا از اسلام، قرآن، رهبری و ملت ایران اسلامی دفاع کنند.

به گزارش ایلنا،20 مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم اوقاف در مازندران انجام شده است و نفرات برتر مرحله شهرستانی به مرحله استانی اعزام شدندو6 داور خواهر بخش خواهران این مسابقات را داوری می کنندحدود 400 متسابق برادر و خواهر در این دوره از مسابقات حضور دارند.

گفتنی ست مازندران همه ساله در مسابقات کشوری قرآن کریم افتخارآفرینی می کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز