خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

۷۴ وقف جدید امسال در مازندران ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۲۰۲

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ٬گفت:از ابتدای سال تاکنون ۷۴ وقف جدید با مساحت ۲۵ هزار متر مربع به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در مازندران ثبت شد.

به گزارش خبرنگاراز ساری، حجت الاسلام ستارعلیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف برگزار شد ٬ اظهار داشت: وقف بر اساس نیازهای جامعه شکل می گیرد تا از برخی مشکلات که در جامعه وجود دارد عبور کنیم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۷۴ وقف جدید با مساحت ۲۵ هزار متر مربع به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در مازندران ثبت شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران ٬ از وقف مشارکتی به عنوان وقف نوین نام برد و گفت: وقت مشارکتی می تواند به عنوان یک روش نوین ترسیم چهره‌های مختلف سنت حسنه وقف، رشد موقوفات، آگاهی بخشی نیازهای روز جامعه، بازگویی وقف نوین و توسعه روحیه وقف را از نیازهای اساسی در جامعه ترسیم کند
وی با بیان اینکه ٬ بابل و بهشهر با ۹ وقف رتبه اول، ساری و قائمشهر رتبه دوم و سوم را در وقف جدید کسب کرده اند ٬ افزود: برجسته ترین وقف مربوط به حاج حسن علیزاده به مساحت هزار متر مربع بوده و موقوفه میرهادی و آمنه در بهشهر به مساحت هزار مترمربع است.
حجت الاسلام علیزاده ادامه داد: ۲۱۰ مورد موقوفی با حکم قضایی به نفع موقوفات صادر شد که با صدور این حکم ۴۰۰ هکتار از اراضی موقوفات احیاء شده است.
وی با اعلام اینکه امسال بیش از ۳ هزار و ۵۰۰  سند اجاره جدید در حوزه موقوفات تنظیم شده است ٬ عنوان کرد:۸ هزار سند جدید موقوفه در استان تمدید شده است.
حجت الاسلام علیزاده با اعلام اینکه  بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع موقوفه در مازندران درحال احداث و توسعه است٬ گفت: ۱۶۲ ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍بروژه عمرانی بقاع متبرکه در حال احداث بوده که تاکنون بیش از ۶۰ درصد بیشرفت فیزیکی داشته است.
وی به طرح مودت و کمک های مردمی در امور خیریه اشاره و از سند دار شدن ۶۰۵ فقره وقف جدید در سالجاری خبر داد و افزود: ۱۸ موقوفه جدید نیز در استان کشف شده است.
حجت الاسلام علیزاده٬ وقف را کلکسیونی از خوبی‌ها در جامعه دانست و ادامه داد: وقف تبدیل ثروت فردی به بشتوانه مردم و حرکت در مسیر عدالت خواهی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران وقف را نردبان محکم برای رسیدن به قله اقتصاد مقاومتی در جهت عملی کردن فرامین رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ٬ اقدام و عمل  عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز