خبرگزاری کار ایران

اوراق وقف زمینه ساز مشارکت مردم در تامین نیازهای روز جامعه است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۴۱

انتشار اوراق وقف اقدامی مهم در راستای مشارکت همه مردم در سنت حسنه وقف و تامین نیازهای ضروری جامعه است.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم اختتامیه دوره آموزشی مسئولان روابط عمومی ادارات اوقاف و امور خیریه سراسر کشور در ملایر با اشاره به ضرورت احیای فرهنگ وقف در جامعه گفت: انتشار اوراق وقف اقدامی مهم در راستای مشارکت همه مردم در سنت حسنه وقف و تامین نیازهای ضروری جامعه است.

به گزارش ایلنا از همدان، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: برای معرفی و تبیین برکات و شیرینی های وقف به مردم، باید اقدامات جدی در عرصه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: غالباً مردم با مشکلات و موانع و تلخی های این عرصه بیشتر از شیرینی ها و آثار و خدمات آن آشنایند لذا روابط عمومی ها باید این نوع نگاه را با اطلاع رسانی مناسب تغییر دهند.

وی با اشاره به پیشینه وقف گفت: سنت وقف پیش از ظهور دین مبین اسلام در ایران وجود داشته است، در صدر اسلام هم پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) با تائید این سنت نیکو، موقوفاتی را ایجاد کردند و اولین اقدام پیامبر گرامی اسلام، ساخت مسجد بود که موقوفه است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: مسجد اولین موقوفه در اسلام است که برکات زیادی در ترویج اسلام از ابتدا تاکنون ایفا کرده است، انقلاب اسلامی هم از مساجد شروع شد و امروز ما بیش از ۶۰ هزار مسجد و ۱۵ هزار حسینیه داریم که همه موقوفه است و در خدمت اسلام و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: بسیاری از حوزه های علمیه، دانشگاهها، مدارس، بیمارستان ها و درمانگاهها به برکت وقف ایجاد شده است و اقشار زیادی از علما، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و عامه مردم از خدمات آن بهره مند هستند اما غالبا از موقوفه بودن آن بی خبر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی ادامه داد: متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم خدمات وقف را برای مردم عزیز بیان کنیم البته این تبیین باید علمی، دقیق، ظریف و هنرمندانه باشد تا مردم به نحو مطلوبی نسبت به آن اغنا شوند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین افزود: برخی هم اکنون در اماکن موقوفه مشغول فعالیت و بهره مندی از خدمات آن هستند اما از بیان موقوفه بودن آن مکان می ترسند.

وی در ادامه تبیین این آثار را یکی دیگر از وظایف روابط عمومی ها دانست و تصریح کرد: اگر امروز برخی تلخی ها درباره موقوفات در ذهن و زبان مردم وجود دارد به دلیل بیان نشدن آثار و برکات و حلاوت های این سنت حسنه در میان مردم شریف است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ماموریت های روابط عمومی احیای فرهنگ وقف و وقف های دسته جمعی است وامروز برای احیای فرهنگ وقف در سطح جامعه و مشارکت مردم در وقف با هر مقدار ثروت و تمکن مالی، مسئولیت خطیری برعهده روابط عمومی ها نهاده شده است و ضروری است در این زمینه بویژه معرفی وقف های جمعی به مردم که در قالب اوراق وقف منتشر شده است، گام های بلندی را برداریم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر هدایت وقف های نوین در استان ها به سمت نیازهای روز جامعه، افزود: تعیین شاخص برای فعالیت های روابط عمومی و هدفمند بودن فعالیت های روابط عمومی ها، باید نتایج خود را در عرصه ایجاد وقف های جدید و افزایش توجه مردم، حضور و زیارت امامزادگان و بزرگداشت بقاع متبرکه نشان دهد.

وی با بیان اینکه سنت حسنه وقف امروز در سطح جامعه با مشکلاتی روبروست تصریح کرد: فرهنگ وقف امروز با مشکلاتی روبروست که یکی از این مشکلات؛ انتظارات و توقعات بیش از حد و توان موقوفات و اوقاف و مشکلات حقوقی و قضایی موجود در برابر موقوفات است.

براساس این گزارش در مراسم اختتامیه این دوره آموزشی حمید رضا ابراهیمی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف، حسن ربیعی، مدیرکل حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل، سید حسنعلی موسوی نسب، مدیرکل مدیریت عملکرد این سازمان، حجت الاسلام حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، دکتر جاوید، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، نوروزی، رئیس شورای شهر ملایر، شهردار این شهرستان و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز