خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران:

وزارت بهداشت و نفت دولت یازدهم موفّق عمل کردند

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۸۷۲

علی محمد شاعری عملکرد دولت در بهداشت، کنترل تورم،نفت، تولید کشاورزی و انرژی را موفّقیت آمیز ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،نماینده مردم شرق مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه در بندر امیرآباد بهشهراظهار کرد:نماینده باید نگاه استراتژیک و راهبردی داشته باشد و با شناخت چالش های اصلی کشور برنامه توسعه ای  ترتیب دهد و دولت را  به اجرای مسولیت هایش مکلّف کند.

علی محمد شاعری به تشریح بخشی از عملکردها  پرداخت و گفت: در حوزه قانون گذاری، نظارت بر اجرای قانون، پیگیری مطالبات مردم سعی کردیم به گونه ای انجام وظیفه کنیم که در شان و منزلت مردم شرق مازندران و ملت ایران اسلامی باشد.

وی  از بررسی و تصویب 15 طرح و لایحه در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در یک سال گذشته خبر داد و افزود: برنامه ششم توسعه، لایحه بودجه، کمک به تولید، تصویب لایحه 1.5 میلیارد دلاری جهت اشتغال روستایی از صندوق ذخیره ارزی از مهمترین آن بودند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه آب، دولت را مکلّف کردیم سالانه 600 هزار هکتار آبیاری تحت فشار انجام دهد و در حوزه صادرات، مشوّق های توسعه صادراتی با منابع مناسب در اختیار دولت قرار گرفت.

شاعری اظهار کرد: برای کنترل سیل، حفاظت از ذخایر آب و سفره های آب زیرزمینی دولت مکلف شد 10 میلیون هکتار به سرشاخه ها و حوزه های آبخیز و بالادست اختصاص دهد.

وی تصویب طرح تنفس جنگل را اقدامی مهم در راستای حفاظت از جنگل برشمرد وگفت: در غیراینصورت تا 3 دهه آینده جنگلی در شمال باقی نمی ماند، تخریب جنگل و محیط زیست در کشور جمهوری اسلامی کار ناپسندی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به کاهش 40 میلیارد مترمکعب آب زیرزمینی گفت: در حال حاضر میزان آبیاری تحت فشار در ایران 1 میلیون و 400 هزار هکتار است و تا پایان برنامه ششم 3 میلیون هکتار به آن اضافه می شود و درنهایت میزان آبیاری تحت فشار در ایران به بیش از 4 میلیون هکتار می رسد.

شاعری بر توسعه فناوری های نوین در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: ظرفیّت کشاورزی، آب ، محیط زیست و صنعت ایران بی پایان است به شرط آنکه با روحیه خستگی ناپذیر و علمی مدیریت شود و از فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان بهره برد.

وی عملکردهای  بخش بهداشت، کنترل تورم، تولید کشاورزی و انرژی را موفّقیت آمیز و عملکردهای حوزه های اشتغال، خروج کشور از رکود، مدیریت آب، محیط زیست، بازرگانی جهاد وصنعت را ضعیف ارزیابی کرد که بخشی به عملکرد این دولت وبخشی به عملکرد دولت های قبل برمی گردد.

نماینده شرق مازندران ادامه داد: افتتاح 14 خانه و مرکز بهداشت ، کلنگ زنی بیمارستان گلوگاه، آغاز عملیات فاز دوم بیمارستان امام حسین نکا  از پروژه های بهداشتی و درمانی شرق مازندران در هفته دولت است و بیمارستان 217 تختخوابی بهشهر در پروژه های درجه یک وزارت بهداشت قرار گرفت و پیگیری ها برای بهره برداری هرچه سریعتر این بیمارستان ادامه دارد.

شاعری آبگیری سد گلورد با اعتبار حدود 230 میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 152 روستای هزارجریب، افتتاح پل ورودی(تقاطع غیرهمسطح) شهر نکا بعد از 10 سال، افتتاح 21 مرکز جامع سلامت، خانه بهداشت و بخش های مختلف مراکز درمانی، توسعه شهرک  صنعتی شرق مازندران به مساحت 1053 هکتار  بخشی از عملکردهای یک سال گذشته است.

وی  گفت: تمامی استان های مرزی منطقه آزاد دارند یا در حال ثبت مراحل قانونی منطقه آزاد هستند اما مازندران به دلیل کشمکش ها هنوز به نتیجه نرسید.

نماینده مردم شرق مازندران تصریح کرد: اگر قرار است دولت کار اساسی برای مازندران انجام دهد ، بیکاری را حل کند و یا صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی گام جدی بر دارد باید امتیاز منطقه آزاد مازندران را براساس شاخص های فنّی ، بررسی مراجع رسمی و شرح خدمات اعلام کند؛ بندر امیرآباد بهشهر ظرفیّت و زیرساخت های لازم برای منطقه آزاد شدن دارد و این اختلافات و کشمکش ها، مازندران را از توسعه باز می دارد.

شاعری گفت: حوزه های بهداشت و نفت در دولت یازدهم موفّق عمل کردند، موفقیت دولت روحانی موفقیت نظام و کشور است و  دولت دوازدهم باید  دولتی کارآمد، باانگیزه، با تجربه و متشکل از افراد جوان باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی اظهار کرد: اگر روحیه انقلابی، جهادی جایگزین شیوه های سنتی، بوروکراتیک و جامد اداری شود ایران پرچمدار توسعه در جهان خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز