خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران خبرداد :

احداث پایانه صادرات برنج ایران با ظرفیت یکهزار تن در آمل

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۸۶۳

مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران از احداث پایانه صادرات برنج ایران با ظرفیت یکهزار تن در آمل خبر داد.

مدیرعامل مرکزبین المللی تجارت وپایانه صادرات برنج ایران گفت:با بهره برداری از فاز نخست این پایانه سالانه برای حدود 350 هزار تن برنج و در فاز نهایی تا 700 هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری،خرید ،فروش و صادرات در این مرکز واقع در آمل وجود دارد.

سید اسماعیل یزدان پناه روز درحاشیه بازدید ونشست معاون وزیرصنعت، معدن وتجارت با هیات مدیره پایانه صادرات برنج ایران در آمل ،اظهار داشت : این مرکز در زمینی به مساحت بیش از 170 هزار مترمربع در حال ساخت است که 50 هزار مترمربع آن انبار برنج و 6هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است.

وی افزود: تاکنون بیش از 70 میلیارد تومان توسط بیش از 432 سهامدار مرکز برای ساخت آن هزینه شده است.

مدیرعامل مرکزبین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت : با بهره برداری از فاز نخست این پایانه سالانه برای حدود 350 هزار تن برنج و در فاز نهایی تا 700 هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید فروش وصادرات دراین مرکز وجود دارد.

وی، ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج ، برند سازی، بسته بندی، بازاریابی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول را از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت وپایانه صادراتی برنج در آمل برشمرد.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان این که این مرکز با خرید زیاد در زمان عرضه می تواند نقش مهم و تعیین کننده ای در تنظیم بازار برنج در کشور داشته باشد، گفت: ساماندهی نظام تولید،ساماندهی و تنظیم بازار برنج و محصولات وابسته،شناسنامه دار کردن برنج های ایرانی و حرکت به سمت ایجاد نظام تولید و بازاریابی نوین از جمله اهداف این مرکز است.

وی ادامه داد: اگر از این زمان به فکر ساماندهی نباشیم و نسل بعدی راغب به کشاورزی نباشد سبب می شود تا زمین های ما به فروش برسد و انگیزه کشت دوباره کم شود که برخلاف اقتصاد مقاومتی است.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت : برنج ملی و مرغوب ما با استقبال بسیاری در خارج از کشور مواجه است که با صادرات برنج می توانیم تولید پایدار را تضمین کنیم و خوداتکایی در محصول برنج را صورت دهیم که باید آینده نگری داشته باشیم تا انگیزه سودآوری برای کشاورزان تقویت شود.

وی گفت:برنج به عنوان غذای اصلی نیمی از مردم شناخته شده است و 90 درصدبرنج تولیدی دنیادر آسیاتولید و مصرف می شود.

یزدان پناه ،امکان فروش از طریق سیستم الکترونیکی، امکان حمل مستقیم کالا به مبادی خروجی،ارائه خدمات کنترل کیفی را از خدمات قابل ارائه در این پایانه عنوان کرد.

وی ادامه داد:در حال حاضر حدود 29 نفر در بخش های مختلف این مرکز تجاری فعالیت می کنند در ادامه در فاز اول 2 هزار نفر به صورت مستقیم فعال هستند و در فازهای بعدی 4 هزار نفر دیگر مشغول به کار می شوند.

یزدان پناه افزود:این مرکز در شهرستان آمل تاکنون حدود96درصد پشرفت فیزیکی داشته وفاز نخست آن تا پایان نیمه نخست سال 96 افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز