خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد

اسکله رو رو تا پایان نیمه اول سال 96 افتتاح می شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۲۰۶

مدیر بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد از افتتاح اسکله رو رو تا پایان نیمه اول سال 96 خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،مدیر بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد، مجهز بودن بندر به اسکله رو رو ریلی را از مزیت های این منطقه ویژه اقتصادی دانست و افزود:این اسکله با 50 میلیارد تومان هزینه تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد.

علی خدمتگزار در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه بندر امیر آباد بزرگترین بندر شمال کشور به عنوان منطقه ویژه اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است ،اظهار داشت: این بندر با یکهزار و 60 هکتار تنها بندری است که به طول 16 کیلومتر به خط راه آهن سراسری متصل است.

وی مجهز بودن بندر به اسکله رو رو ریلی را از مزیت های این منطقه ویژه اقتصادی دانست و افزود:این اسکله با 50 میلیارد تومان هزینه تا پایان شهریور به بهره برداری می رسد.

مدیر بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد با اعلام خبر فوق گفت: با راه اندازی این تجهیزات کشتی هایی که حامل واگن هستند به مدت سه ساعت 1500 تن بار تخلیه و همچنین به همین میزان بارگیری می کنند.

وی مجموع فعالیت های این بندر را در بخش های دریایی،فنی و مهندسی،سرمایه گذاری و بندری نام برد و ادامه داد : بندر امیر آباد درحوزه دریایی در دو بخش حاکمیتی و غیر حاکمیتی فعال است که بخش غیر حاکمیتی به بخش خصوصی واگذار شده است.

خدمتگزار با بیان اینکه در جهت جلوگیری از آلودگی ناشی ازشناورهای دریای خزردر بندر امیرآباد، گفت: سالانه بیش از 1 میلیارد تومان برای آلودگی دریای خزر در این منطقه تجاری هزینه  می شود.

وی افزود : تجهیزات مورد نیاز برای پاکسازی آلودگی احتمالی دریای خزر در بندرامیر آباد فراهم است و هر ساله دو بار مانور پاکسازی دریا انجام می گیرد ضمن اینکه دستگاه های فعال در حاشیه بندر شامل پایانه نفتی و حفاری در جهت رفع این مشکل همکاری می کنند. رشد

خدمتگزاربا اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید تمام فرآیند ورود و خروج کالا در بخش انبارداری با رعایت استاندارد به بخش خصوصی واگذار شده است، ادامه داد: در دولت تدبیر وامید میزان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر در مقایسه با دولت گذشته 7 برابر داشته است.

وی افزود: در طول سه سال اخیر بیش از 90 میلیارد تومان تجهیزات بارگیری وارد بندر شده است ، 2 دستگاه جرثقیل 63 تنی و همچنین17 دستگاه جرثقیل توسط بخش خصوصی وارد این بندر شد.

خدمتگزاربا برشمردن ظرفیت های موجود در این گذرگاه ، گفت:این بندر ازظرفیت  250 هزار تنی سیلوو یک میلیون و 235 هزار تن ظرفیت بارانداز برخوردار است.

وی گفت: سال 95 بیش از 8 میلیارد تومان برای زیر ساخت  آب ، برق و گاز هزینه شده است .

مدیر بنادر دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیر آباد،افزود: پسابرجام بازگشایی ال سی برای خرید تجهیزات با بانک های خارجی از جمله روسیه تسهیل کرده و این بندر توانست تجهیزات خود را از جمله برای ساخت اسکله رورو تامین کند.

وی ادامه داد : همچنین کار نقل و انتقال ارز ناشی از خرید و فروش و معاملات تجاری ایرانی نیز تسهیل شده است و مشکلی در این حوزه نیز وجود ندارد.

خدمتگزاربه شرایط منطقه آزاد شدن بند امیر آباد اشاره کرد و گفت: بندر امیرآباد تجهیزات زیادی را با هزینه های داخلی در این منطقه مستقر کرده که منطقه آزاد برای مستقر شدن در این حوزه باید بخشی از هزینه ها را تامین کند.

وی افزود: بندرامیرآباد از لحاظ برخورداری از تجهیزات مدرن تنها بندر نسل سوم درکشور است که می تواند بهترین نقطه برای قرارگیری منطقه آزاد باشد.

خدمتگزار با اشاره به پروژه یکهزار و 33 میلیاردی بندر امیر آباد در سه ماهه سالجاری ، گفت: با بهره برداری این پروژه بیش از 3 میلیون تن به ظرفیت این بندر افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش عملیات تخریب بارگیری 650 هزار تن عملیات معادل 3 درصد رشد داشته ایم ، گفت: این بندردر طول چهار ماه 38 درصد رشد نسبت به مشابه سال گذشته در بخش واردات داشته است.

خدمتگزار صادرات نفتی را عمده صادرات این بندر عنوان کرد و ادامه داد: بندر امیر آباد در بخش ترانزیت فرآورده های نفتی نسبت به مشابه سال قبل  189 درصد رشد داشته است.

وی عمده صادرات این بندررا غلات نام برد وادامه داد:بندر امیر آباد در بخش ترانزیت خارجی نسبت به مشابه سال قبل 113 درصد رشد داشته است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز