خبرگزاری کار ایران

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر خبرداد:

بهشهر میزبان جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۰۸

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر از میزبانی شهرستان بهشهر در جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی خبرداد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر در گفتگو با خبرنگار ایلنا از برگزاری جام باشگاه های کتاب و کتاب خوانی کودک و نوجوان در این شهرستان خبر داد و گفت:بهشهر، بابل و ساری جزو شهرهای واجدشرایط استان در این جام هستند و این طرح با مشارکت آموزش وپرورش،کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان و همکاری دستگاه های اجرایی و عمومی در نیمه اول سال جاری برگزار می شود.
مسعود فلاح اظهار کرد: براساس این طرح حداقل 12 کودک یا نوجوان باشگاه کتاب خوانی را تشکیل می دهند و این باشگاه ها می توانند در کتابخانه ها، مدارس، مراکز قانون، مجتمع های مسکونی یا مسجد زیر نظر یک معلم، مربّی،کتابدار و یا مروج کتاب فعالیت کنند.
وی کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو، تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی درکودکان و نوجوانان، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کارگروهی، کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب را بخشی از اهداف این طرح برشمرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین دوره جام باشگاه های کتاب و کتاب خوانی در نیمه دوم سال 95 در 15 شهر از شهرهای نامزد پایتخت کتاب برگزار شد و در دومین دوره شهرهای بهشهر، بابل و ساری جزو شهرهای واجد شرایط استان مازندران هستند.

فلاح بیان کرد: در این دوره  مرحله آموزش از فروردین و اردیبهشت 96 آغازشد و به ترتیب تشکیل باشگاه های کتاب خوانی و خرید کتاب در خرداد، خواندن کتاب ها، بحث و گفتگو در مورد آنها، داوری و انتخاب کتاب برگزیده در ماه های تیر،مرداد و شهریور  و در نهایت در مهرسال جاری نفر برگزیده شهرستان انتخاب و مراسم نهایی  برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز