خبرگزاری کار ایران

عضوشورای اسلامی شهربابل:

شورا باید موتور محرک توسعه و آبادانی شهر باشد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۸۶۷

عضوشورای اسلامی شهربابل گفت:نهاد شورا با حضورافرادی متخصص که هدفمند وبا برنامه به این محفل مهم تصمیم گیری راه پیدا کرده اند، می تواند موتورمحرک توسعه و آبادانی شهر باشد.

عضوشورای اسلامی شهربابل در گفتگو با ایلنا ، از شوراها بعنوان مهمترین دستاوردهای نظام وانقلاب نام برد و گفت :شوراهای شهر و روستا حلقه واسط بین دولت و مردم هستند، این نهاد برپایه خدمتگذاری به مردم شکل گرفته و مستقیم و بی ‌واسطه به مردم در سطح مدیریت محلی خدمات می رساند.
فرامرز ابوالحسنی افزود: با توجه به اهمیت اداره شهرها، از شوراها به عنوان پارلمان های شهری نام برده می شود و سرنوشت، توسعه و اداره شهر در همین پارلمان رقم می خورد.
وی ادامه داد:آنچه امروز توسعه همه جانبه شهر را تضمین می‌کند تعامل همه جانبه شهروندان و ایجاد پلی دو سویه و ارتقاء توانایی‌های بالقوه شهرداری و بالفعل شدن این توانایی‌ها است و این موضوع در رفع مشکلات موجود نقش بسیار مهمی خواهد داشت.
این عضو شورا ادامه داد: اگر خدمات شوراها را درطول چند سال اخیر بررسی کنیم، می بینیم در راستای رفاه، امنیت، آسایش، عمران و آبادانی شهرها بسیار تأثیرگذار بودند و قدمهای خوبی را با همکاری شهرداریها برداشته اند.
 
شورا، موتور محرک توسعه و آبادانی شهر
ابوالحسنی که سه دوره سابقه خدمت به مردم شهر بابل را دارد؛ دیدگاه های روشن وقابل توجهی درباره وظایف شورا ومنتخبان مردم داشته ونقش این نهاد مدنی درتوسعه وشکوفایی اقتصادی واجتماعی وفرهنگی شهررا غیرقابل انکارتوصیف نموده واعتقاد دارد که نهاد شورا با حضورافرادی متخصص که هدفمند وبا برنامه به این محفل مهم تصمیم گیری راه پیدا کرده اند، می تواند موتورمحرک توسعه و آبادانی شهر باشد.
وی با تاکید بر این که مشکلات امروز شهرها به عنوان موجودی پویا و زنده فقط زباله وترافیک وفضای سبز وپارک ها نیستند؛ تصریح می کند: شهرجایی است که ساکنین آن باید درامنیت ورفاه نسبی به سرببرند ونهاد شورا متشکل ازافرادی مدیر و متخصص وتعهدلازم وظیفه دارند که با تصویب قوانین خوب وجامع ، انتظارات مردم را برآورده سازند.
ابوالحسنی  برتعامل سازنده ومنطقی شورای شهر با برنامه های شهردارمنتخب تاکید کرده و می گوید: خروجی این تعامل وهمراهی ،حرکت شهردرمسیرصحیح سازندگی و پویایی خواهد بود؛ طرح های عمرانی با شتاب لازم اجرایی می شوند؛ زیرساخت های شهری تقویت و برنامه های توسعه واستفاده ازظرفیت های شهری محقق می شوند.
 
مشارکت بخش خصوصی و مردم ,‌رمز توسعه شهری
وی یکی دیگر از عوامل توسعه شهرها را ،بهره بردن از توان مالی بخش خصوصی و تقویت مشارکت های مردمی عنوان کرد و افزود: این موضوع علاوه بر توسعه شهر ،کمک بزرگی به بودجه شهرداری ها است و در عین حال با ایجاد اشتغال، توان اقتصادی مردم یک شهر را هم ارتقاء می دهد،اینجاست که شهرداری به موتور محرک اقتصادی تبدیل شده و با گردش مالی مناسب، اعتبار لازم را برای هزینه در راستای ایجاد زیرساخت شهری وفراهم آوردن امکانات لازم برای رفاه شهروندان تامین کرده است.
ابوالحسنی ادامه داد: در همین راستا شهرداری ها می توانند با شناسایی ظرفیت های موجود شهری از طریق انجام مطالعات شهری و اجتماعی، توان و ظرفیت های قابل واگذاری به بخش خصوصی را شناسایی کرده و با بهره گیری از منابع مالی برای واگذاری و بهره بردن از مشارکت های مردمی اقدام کند .
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهربابل خاطر نشان کرد:گردشگری شهری امروزه یکی از درآمدهای پایدار شهری به حساب می رود و بسیاری از کلان شهرهای کشور با بهره گیری از این ظرفیت توانسته اند هم در جذب سرمایه و هم در ایجاد اشتغال موفق عمل کنند.
 
بروکراسی اداری, مانع توسعه گردشگری
این عضو شورا یکی ازمشکلات پیش روی طرح های گردشگری را عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی مرتبط با سرمایه گذاری و بروکراسی حاکم عنوان نموده ومی گوید: اگرکارگروهی مسئول هماهنگی این کاربزرگ وماندگارشود، تمامی امورسامان یافته ودرهرزمینه ای کارها با سرعت لازم پیش خواهد رفت.
ابوالحسنی تاکید کرد: اگر بنا باشد گردشگری محور توسعه شهری لحاظ شود بایستی زیر ساخت های آن در ایجاد شهر گردشگری به خوبی فراهم شود.
وی ادامه داد :حضورافرادی کارکشته ومجرب ودلسوز درنهاد شورا وعملکرد خوب آنان می تواند مردم را به نظام وانقلاب امیدوارنموده واین اعتماد بالاترین سرمایه برای مسئولان است که باید قدربدانیم و برای تامین مطالبات به حقشان بی وقفه تلاش نماییم.
 
اخلاق‌مداری لازمه فعالیت اجتماعی
عضو شورای شهر بابل همچنین با تاکید بر رعایت اخلاق مداری در فضای اجتماعی تصریح کرد: با توجه به انتخابات پیش رو انتظار می رود کاندیدا واقعیت را بیان کنند و از بیان موضوعاتی که ایجاد ابهام می‌کند پرهیز کرده و موضوعات را مستند بیان کنند چرا که اخلاق‌مداری لازمه فعالیت اجتماعی است و باید توان خود را برابر عملکرد خودمان بالا ببریم و از صداقت شهروندان برای پیشبرد اهداف انتخاباتی خودمان سوء استفاده نکنیم.

ابوالحسنی در پایان با بیان اینکه توسعه مشارکت مردم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: امید می رود که در دوره پنجم شوراهای اسلامی با ایجاد سازوکارهای مناسب، فرصت برای حضور و مشارکت مردم در امور بیش از پیش فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز