خبرگزاری کار ایران

حضور 10 وزیر و 4 معاون رییس جمهور در سفر رییس جمهوری به مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۷۶۷۷۴

رییس جمهوری بمنظور افتتاح 43 پروژه عمرانی و آغاز عملیات اجرایی 12 طرح فردا سه شنبه 22 فروردین به مازندران سفر می نماید / در این سفر 10 وزیر و 4 معاون رییس جمهور، رییس جمهوری را در سفر به مازندران همراهی می کنند.

به گزارش ایلنا،

 رییس جمهوری بمنظور افتتاح 43 پروژه عمرانی و آغاز عملیات اجرایی 12 طرح فردا سه شنبه 22 فروردین به مازندران سفر می نماید. در این سفر 10 وزیر و 4 معاون رییس جمهور، رییس جمهوری را در سفر به مازندران همراهی می کنند.

در این سفر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت، چیت چیان، وزیر نیرو، زنگنه، وزیر نفت، ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و هم چنین، احمدی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، ابتکار، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و امیری، معاون امور مجلس رییس جمهور، دکتر روحانی را همراهی می نمایند.

در این سفر شاهد افتتاح و آغاز عملیات 55 طرح و پروژه در استان خواهیم بود که 43 طرح برای افتتاح و 12 طرح برای آغاز عملیات در نظر گرفته شده است. در مجموع برای این طرح ها 4 هزار و 769 میلیارد تومان و 280 میلیون یورو هزینه شده و یا هزینه خواهد شد. 3272 میلیارد تومان از این طرح ها در حوزه دولت و 1496 میلیارد تومان در حوزه بخش خصوصی خواهد بود و با افتتاح  و تکمیل این طرح ها و پروژه ها برای 8 هزار و 400 نفر شغل ایجاد می شود.

افتتاح کارخانه زغالشویی البرزمرکزی، تحقق وعده دولت یازدهم درمازندران است که در این سفر به بهره برداری می رسد.

برای ساخت و تجهیز کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی 450 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .

دستگاه های مورد نیاز کارخانه زغالشویی البرز مرکزی از کشورهای انگلستان ، ایتالیا ، استرالیا ، آفریقای جنوبی و چین تهیه و تامین شد.کارخانه زغالشویی البرزمرکزی با ظرفیت شست و شوی سالانه 500هزار تن زغال برای انجام فعالیت در 2شیفت برنامه ریزی شده است .

آغاز فعالیت مرکز نوآوری و فناوری نخبگان مازندران در سفر رئیس جمهوری از دیگر این طرح هاست.

این مرکز با مجوز رسمی و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت یکی از صندوق های قرض الحسنه مازندران با در اختیار گذاشتن زمینی به مساحت یک هزار مترمربع برای این منظور آماده شده است .

30 میلیارد ریال برای اجرای این مرکز علمی مازندران هزینه شده است.

 بهره برداری از یکهزار و 51 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش برق از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان مازندران است.

همزمان با سفر رئیس جمهوری 2 طرح ورزشی در این استان مازندران افتتاح می شود.

افتتاح سالن ورزشی روستایی و پایگاه قهرمانی در شهرستان تنکابن 2 طرح آماده افتتاح در سفر رئیس جمهوری به این استان است. میزان اعتبار برای ساخت سالن ورزشی روستای نعمت آباد تنکابن و پایگاه قهرمانی غرب استان مازندران حدود 16 میلیارد ریال می باشد.

همزمان با سفر رئیس جمهوری عملیات اجرایی سالن کشتی شهر جویبار پایتخت کشتی ایران نیز شروع می شود.

میزان اعتبار اولیه مصوب برای سالن کشتی پنج هزار نفری جویبار حدود 50 میلیارد ریال می باشد.

در دولت تدبیر و امید 100 هزار متر مربع به فضای ورزشی مازندران افزوده شد و برای ساخت این فضاهای ورزشی افزون بر 360 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

در سفر رئیس جمهوری چهار طرح دانشگاه مازندران افتتاح و کلنگ زنی می شود.

بازارچه دانشجویی با 17 غرفه که در 900 متر مربع با اعتبار هشت میلیارد ریالی ظرف مدت 6 ماه احداث شده است ، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

همچنین عملیات اجرائی ساخت خوابگاه متاهلی دانشجویی در چهار طبقه ، 50 واحد و در مساحت 2 هزار و 500 متر مربع با اعتبار 30 میلیارد ریال آغاز می شود.

همچنین عملیات اجرایی درمانگاه شبانه روزی دانشگاه مازندران با زیربنای 500 متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد ریال کلنگ زنی و برای مدت زمان چهار به بهره برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی اورژانس 115 مرکز دانشگاه مازندران با یکصد متر مربع زیربنا با یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار آغاز خواهد شد و ظرف مدت زمان چهار ماه به بهره برداری می رسد.

501 میلیارد ریال طرح گاز رسانی در سفر رئیس جمهوری به مازندران بهره برداری و کلنگ زنی می شود.

در این سفر طرح گازرسانی به 18 روستای منطقه لفور و یک جایگاه سی ان جی در شهر رینه آمل به بهره برداری می رسد.

همچنین عملیات اجرایی 185 طرح گاز رسانی به مناطق کوهستانی استان هم در این سفر آغاز می شود.

با بهره برداری از طرح گازرسانی در منطقه کوهستانی لفور شهرستان سوادکوه شمالی ، یک هزار و 750خانوار در 18 روستای این منطقه از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

هزینه ساخت جایگاه سی ان جی در شهر رینه را 85 میلیارد ریال می باشد. با توجه به حجم بالای تردد خودروها در محور هراز ، این جایگاه از اهمیت ویژه ای در استان مازندران برخوردار است.

هم چنین آغاز عملیات اجرایی 185طرح گاز رسانی به روستاهای کوهستانی هزار جریب نکا و بهشهر ، چهار دانگه و 2 دانگه ساری ، 2 هزارو 3 هزار تنکابن و منطقه شیخ موسی در یان سفر آغاز می شود. برای اجرای این طرح 310 میلیارد ریال سرمایه گذاری می شود.

طبق آمار 99 درصد از شهرها و حدود 90 درصد از روستاهای استان مازندران گاز دارند و تا پایان سال 97 طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان تمام روستاهای بالای 20 خانوار مازندران که 650 روستا برآورد شده است از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مهم ترین طرح در دست اجرای گاز رسانی در استان مازندران خط انتقال دامغان - کیاسر - ساری است. بازدید از این طرح 10 هزار میلیارد ریالی در دست اجرا از برنامه های سفر رئیس جمهوری به استان است .

،عملیات لوله کشی 42 اینچ گاز رسانی دامغان - کیاسر - ساری به طول 170 کیلومتر با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی یکی از طرح های راهبردی حوزه تامین انرژی در استان مازندران است که به همت دولت یازدهم با پیشرفت فیزیکی بیش از 70درصد در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز