خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران:

فعالیت 90 پایگاه امداد و نجات در ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۹۷۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: ۹۰ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار ایمنی و سلامت، جوانان و داوطلبان به مسافران نوروزی خدمات ارائه می کنند.

به گزارش ایلنا، مجتبی اکبری در نشست با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح‌های نوروزی در سه حوزه جوانان، امداد و نجات و داوطلبان اظهار داشت: به دلیل نوع خدمت گیرندگان لازم است هر سال روش جدیدی در ارائه خدمات ورود پیدا کنیم تا نوروزی متفاوت را در استان شاهد باشیم.

وی افزود: انتخاب، فرصت و تغییرات در اجرای برنامه‌های هلال احمر امری مهم است و با توجه به اینکه هلال احمر یک سازمان مردمی است، برای ارائه خدمات مفید باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده درست صورت گیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی اگر متکی بر حمایت‌های مردمی باشد موفق خواهد بود و براین اساس، یک سطح بندی و آمایشی صورت گرفته است.

اکبری با اشاره به آمایش جغرافیایی و پایگاهی گفت: تعداد پایگاه‌ها از ۲۴ مورد به ۳۰ پایگاه افزایش یافته و در برخی مناطق با استفاده از ظرفیت داوطلبان، ۱۹ پایگاه موقت و سیار تعریف شده است.

وی با اعلام اینکه ، حدود چهارهزار نفر روز نجاتگر در ایام نوروز در استان به مسافران خدمات دهی می‌ کنند، ادامه داد: بر اساس تمهیدات اتخاذ شده از سوی این جمعیت ، مقرر شد تا تعداد پایگاه‌های موقت نیز به ۳۰ پایگاه سیار افزایش یابد  که بر اساس این آمار در هر پایگاه پنج نفر مستقر می‌شوند.

اکبری به طرح سحاب در حوزه جوانان هلال احمر اشاره کرد و افزود: ۱۵ پایگاه سحاب تعریف شده در این حوزه  ،خدمات سلامت به صورت رایگان در آن انجام می‌شود.

وی به فعالیت دوهزار تن از جوانان در حوزه هلال احمر اشاره کرد و گفت: در مجموع ۹ هزار نفر روز به خدمات امدادی در استان در ایام نوروز می ‌پردازند.

اکبری از همکاری دو هزار جوان در ایام نوروز در حوزه هلال احمر خبر داد و افزود: از هر فرد داوطلب فقط برای یک روز در خدمات رسانی به مسافران بهره گیری می شوند تا از افراد بیشتری در این حوزه استفاده شود.

وی سامانه ۱۱۲ را برای دریافت خدمات آموزش امداد، کمک های اولیه و حوادث اعلام کرد وادامه داد: این سامانه بصورت آنلاین پاسخگوی افراد در حوزه هلال احمر است .

اکبری گفت: در مازندران به گونه ای برنامه ریزی کردیم که زیر هفت دقیقه به ارائه خدمات بپردازیم و اکنون نیز زمان ارائه خدمات نزدیک به هفت دقیقه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با تاکید بر اینکه مازندران برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی کاملا آماده است گفت: ۱۳۵ دوره آموزشی در استان برگزار شد تا ضریب آمادگی استان را افزایش دهیم.

وی به اجرای طرح ملی خادم اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ملی خادم ، طرحی است که به صورت دسته جمعی برای آموزش تمامی خانواده ها انجام می شود و هدف از اجرای این طرح آشنایی مردم با حوادث و بلایا و ارتقای توانمندی آنها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه است.

اکبری افزود: مرحله اول طرح ملی خادم با حضور افراد متخصص و آموزش دیده و تسهیلگران جمعیت هلال احمراستان انجام می شود که به درب منازل مراجعه نموده و آموزش های لازم را به خانواده ها ارائه می دهند.

وی با اعلام اینکه جمعیت هلال احمر مازندران رتبه اول در عملیات و پاسخگویی دارد، ادامه داد: کمپین"نه به تصادفات جاده ای" از دیگز اقدامات این سازمان مردمی در استان مازندران به شمار می آید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز