خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی دومین همایش سراسری پزشکان خانواده شهری مازندران:

امروز پزشک عمومی سلامت محور شده است /با اجرای طرح پزشک خانواده ، شاهد یک تغییر نگرش در پزشکی عمومی بودیم

asdasd
کد خبر : ۴۶۷۹۹۹

با اجرای طرح پزشک خانواده عدالتی در حوزه سلامت برای اقشار متوسط و پایین دست جامعه ایجاد شده است.

به گزارش ایلنا، شاهین رسولی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه  دومین همایش پزشکان خانواده شهری مازندران در جمع خبرنگاران درباره هدف از برگزاری همایش یاد شده ، اظهار کرد:  با اجرای طرح پزشک خانواده ، شاهد یک تغییر نگرش در پزشکی عمومی بودیم زیرا در گذشته افراد به دلیل بیماری به پزشکان عمومی مراجعه می کردند و درمان محوری ویژگی کار پزشکان عمومی بوده است.

وی افزود:امروز با اجرای طرح پزشک خانواده مردم  برای حفظ سلامتی خود از پزشک خانواده خود مشاوره دریافت می کنند  در عین حال ارتباط مالی بین بیمار و پزشک  در این طرح از بین رفته و ویزیت در جریان پزشک خانواده ویزیت فعالی است یعنی پزشک به صورت مداوم سلامت بیمار تحت پوشش خود را ارزیابی می کند.

دبیر اجرایی دومین همایش سراسری پزشکان خانواده شهری مازندران، بابیان اینکه با اجرای طرح  پزشک خانواده عدالتی در حوزه سلامت برای اقشار متوسط و پایین دست جامعه ایجاد شده، گفت: مشکلاتی که در اجرای این طرح وجود داشت به این سبب بود که بستر لازم و امکانات لازم  برای اجرای این طرح فراهم نبوده و این مشکلات مورد انتظار ما بوده است.

دکتر رسولی افزود: رسانه ها باید این موضوع را در بین مردم فرهنگ سازی کنند که آنها قبل از مراجعه به پزشک متخصص به پزشکان عمومی مراجعه نمایند.

وی با یادآوری اینکه برای ارتقاء دانش پزشکان عمومی در همایش ها گاید لاین هایی برای آنها ارائه می کنیم، گفت: تمام افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمه سلامت شهری که شامل ۸۰ درصد جمعیت استان است از خدمات درمانی، مشاوره، کنترل و مراقبت بیش از ۶۰۰ پزشک خانواده شهری برخوردار هستند.

دبیر دومین همایش سراسری پزشکان خانواده شهری مازندران، در ادامه شمار پزشکان خانواده شهری ساری را بیش از ۱۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: پزشکان خانواده استان در دو بخش تک شیفت و دو شیفت به جمعیت تحت پوشش خود ارائه خدمات دارند.

دکتر رسولی با بیان اینکه هر پزشک خانواده شهری می تواند ۲هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را پوشش دهد، اظهار کرد:  یکی از مشکلات ما در اجرای طرح پزشک خانواده عدم تخصیص ردیف بودجه ای به این طرح است و پرداختی ها از سرانه ماهانه می باشد.

وی  افزود: مطالبات پزشکان خانواده شهری استان از سازمان تامین اجتماعی از ماه آبان به بعد در سال جاری بوده و این مطالبه از بیمه سلامت  مربوط به ماه های دی و بهمن است.

دبیر دومین همایش سراسری پزشکان خانواده شهری مازندران، با بیان اینکه هر فرد می تواند دونوبت در سال پزشک خانواده خود را  تغییر دهد، متذکر شد: با توجه به اینکه هر پزشک خانواده باید جمعیتی حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر را پوشش دهد، لازم است جمعیت تحت پوشش کمتر در صدد تغییر پزشک خانواده و جابه جایی پرونده خانوار باشند.

رسولی، گفت:هدف از برگزاری این همایش این است که پزشکان خانواده شهری استان همه دستاوردها، تجارب و مشکلات خود را مطرح و برای استراتژی ها و برنامه های آینده برنامه ریزی کنند.

وی، افزود: امروز پزشک عمومی سلامت محور شده است زیرا نه تنها با بیماران سروکار دارد بلکه  با فراخوان جمعیت تحت پوشش ( پزشک خانواده )، شرایط جسمی و سلامتی آنها را ارزیابی کرده و برای  حفظ سلامتی هریک از جمعیت تحت پوشش  و بیماری های پرشیوع و مزمن برنامه ی جداگانه ای دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز