خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در همایش فاتحان فاو؛

مردم‌ مازندران در خط مقدم‌ انقلاب‌ و در عرصه‌ دفاع‌ مقدس‌ همواره‌ پیشگام‌ شدند

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۵۳

ربیع فلاح در این همایش خاطر نشان ساخت: در عملیات والفجر هشت که با نام مبارک بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا برگزار شد با شروع عملیات بچه‌ های لشکر 25 کربلا، خط شکنی کردند و اولین لشکری بودند که وارد شهر فاو شدند و پرچم امام رضا (ع) را بر بالای مناره مسجد فاو به اهتزاز در آوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در همایش فاتحان فاو در نوشهرکه با حضور وزیرمحترم  دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری از لشکر ویژه 25 کربلا  به عنوان لشکری ظفرمند و خط شکن یادکردند  و این توصیف بیانگر عظمت و جایگاه این لشکر در دفاع مقدس است.

استاندار با اشاره به این که الحمدلله مردم‌ شمال کشور بویژه مازندران در خط مقدم‌ انقلاب‌ و در عرصه‌ دفاع‌ مقدس‌ و حراست‌ از مرزهای‌ میهن‌ اسلامی، همواره‌ پیشگام‌ شدند، افزود: مازندران این افتخار را دارد که اولین لشکر ویژه را در دفاع مقدس تشکیل داد و افتخارات زیادی را در جنگ خلق کرد در آن ایام پر نشیب و فراز سردار گرانقدر مرتضی قربانی چهره نام آشنای دفاع مقدس فرماندهی این لشکر همیشه سرافراز را بر عهده گرفت.

ربیع فلاح با بیان این که لشکر ویژه 25 کربلا در عملیات والفجرهشت یک کار شگفت‌انگیز ماندگار و تاریخی را متجلی ساخت، تصریح کرد: عملیات والفجر 8 بزرگ ترین عملیات آبی و خاکی بود که با حضور گسترده رزمندگان و بیش از سه هزار غواص و قایق سوار انجام شد.

استاندار، گفت: در عملیات والفجر هشت که با نام مبارک بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا برگزار شد با شروع عملیات بچه‌های لشکر 25 کربلا، خط شکنی کردند و  اولین لشکری بودند که وارد شهر فاو شدند و پرچم امام رضا(ع)  را بر بالای مناره مسجد فاو به اهتزاز در آوردند.

مقام عالی دولت در استان، یاد آور شد: رزمندگان و فرماندهان لشکر 25 کربلا، با هدایت و فرماندهی سرداران دلاوری همچون مرتضی قربانی، سرداران شهیدی چون طوسی و حاج بصیر  نقش بسیار مؤثری در پیروزی های دفاع مقدس داشتند که تقدیم 10 هزار و 400 شهید سرافراز خود بیانگر اوج شهادت طلبی و فداکاری این دیار علوی در دفاع مقدس است.

وی با اشاره به این که عملیات والفجر 8 طولانی ترین عملیات دفاع مقدس بود که در20 بهمن ماه سال 1364   به منظور آزادسازی شهر فاو انجام گرفت و موجب قطع  ارتباط رژیم بعثی عراق  با خلیج فارس گردید،  اظهار داشت: عبور از رودخانه عریضی همچون اروند و تسخیر منطقه مهم شبه جزیره فاو یک فتح الفتوح  بزرگ بود که تمام نقشه های دشمنان را در آن مقطع نقش بر آب نمود.

استاندار، عنوان داشت: الحمدلله تا کنون کتاب‌های بسیاری در رابطه با رشادت‌های رزمندگان در عملیات والفجر 8 منتشر شده است اما ضرورت دارد برای آگاهی نسل های جوان و نوجوان چهره های نامدار عرصه دفاع مقدس دست به قلم ببرند و آن حماسه های ماندگار را با نگارش و به تصویر کشیدن جاودانه کنند.

ربیع فلاح، افزود: ارزش‌های دفاع مقدس بخشی از ارزش ها و آرمانهای اجتماعی جامعه اسلامی ما محسوب می‌شوند و ضرورت دارد همگان برای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس گام بردارند.

استاندار با اشاره به این که امروز هم تقویت روحیه انقلابی و جهادی تنها راه برون رفت از مشکلات و زمینه ساز اقتدار و امنیت پایدار ماست، بیان کرد: به همین منظور باز آفرینی فرهنگی ارزش های دفاع مقدس با معرفی نمادها و قهرمانان این عرصه یکی از ضروریات است و برگزاری اینگونه همایش ها می تواند به معرفی چهره ها و آثار دفاع مقدس کمک کند .

ربیع فلاح، گفت: حفظ و پاسداری آثار و خاطرات دفاع مقدس که گنجینه شکوه و اقتدارماست به تقویت روحیه انقلابی و جهادی کمک می کند و همه در این زمینه مسئول هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز