خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس شورای اسلامی خلیل شهر از نحوه توزیع اعتبارات سفر ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۹۴۹

رییس شورای اسلامی خلیل شهر گفت: تخصیص مبلغ دویست میلیون تومان به شهرداری خلیل شهردر برابر تخصیص های میلیاردی به شهرداری های همسطح خلاف عدالت توزیعی و اجحاف در حق شهر ماست.

به گزارش ایلنا، رییس شورای اسلامی خلیل شهر از نحوه توزیع اعتبارات سفر ریاست جمهوری در شرق مازندران انتقاد کردوگفت:   مردم خلیل شهر در انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 با مشارکت حداکثری و رای به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی  بر نفی روشهای غیرعقلانی توزیع اعتبارات و نیز  دریافت خدمات دولتی عادلانه  تاکید کردند.

 محمدرضا باقری خلیلی گفت: مصوبه ماه گذشته شورای برنامه ریزی و توسعه استان  که مطابق قانون با رویکرد توسعه منطقه ای و با هدف هدایت و هماهنگی در امور برنامه ریزی و بودجه استان به ریاست استاندار و عضویت نمایندگان مجلس تشکیل شد، سهم بسیار ناچیزی برای شهرداری خلیل شهر در نظر گرفته شد و تخصیص مبلغ دویست میلیون تومان در برابر تخصیص های میلیاردی  خلاف عدالت توزیعی و اجحاف در حق شهر ماست و شورای شهر این موضوع را به صورت شفاهی و کتبی انتقال و به آن اعتراض رسمی نموده است .

وی ادامه داد: شورای اسلامی خلیل شهر مخالف تخصیص اعتبار  سفر ریاست جمهور به سایر شهرها و شهرداریها نیست اما در راستای دستیابی به توسعه متوازن منطقه ای با تخصیص حداقل مبلغ ریالی به خلیل شهر یعنی دویست میلیون تومان در مقایسه با تخصیص مبالغ یک میلیارد تومانی به شهرداریهای همسطح معترض بوده و آن را ناعادلانه می داند.

 رییس شورای اسلامی خلیل شهر گفت: مطابق مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در جلسه مورخ 2/11/95  از محل اعتبارات کاروان تدبیر و امید که به ریاست استاندار و با حضورنماینده بهشهر ، نکا و گلوگاه در مجلس و سایر اعضاء تشکیل گردید،  مبلغ دویست میلیون تومان به شهرداری خلیل شهر تخصیص یافت و وعده هایی برای افزایش سیصد میلیون تومان دیگر به مبلغ تخصیصی از محل اعتبارات مذکور نیز تحقق نیافت.

باقری تصریح کرد: تخصیص این ردیف اعتباری در مقایسه با سایر ردیفهای اعتباری ، صد در صد و از اهمیت بسزایی برخوردار بود و به ترتیب به شهرداری نکا  دو میلیارد تومان ، شهرداری گلوگاه  یک میلیارد تومان، شهرداری رستمکلا یک میلیارد تومان، شهرداری بهشهر 800 میلیون تومان و شهرداری خلیل شهر 200 میلیون تومان اعتبار از محل بند ب ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه و از عنوان تسویه بدهی های دولت به شهرداری ها اختصاص یافت که شهرداری خلیل شهر به آن معترض است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز