خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران:

ضرورت استقرار پلیس الکترونیک در کاهش تخلفات

کد خبر : ۴۵۹۱۵۲

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت:راه اندازی و استقرار پلیس الکترونیک در اطاعت پذیری مردم و کاهش تخلفات تاثیر گذار است.

به گزارش ایلنا، سرهنگ احمد بابازاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش پلیس راهنمایی و رانندگی در نظم و انضباط جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: استان مازندران از نظر راه محروم ترین استان در کشور است.

وی افزود: مازندران به دلیل تقاضای سفر زیاد بیشترین تردد را در کشور دارد که ایمن بودن راه لازمه یک سفر خوب وبدون دغدغه است.

گفت:لازمه اجرای هر قانون آگاهی دادن به شهروندان شناخت حقوق شهروندی است آن هم در سایه امنیت اجتماعی پایدار حیات پیدا می کند.

وی شمار تلفات درون شهری ده ماهه امسال در مازندران را 168 نفر اعلام کرد و افزود: از این میزان تلفات 46 درصد عابرین پیاده هستند.

بابازاده ، ایمن نبودن گذرگاه ،معابر و عدم استفاده از پل عابرین پیاده را از عوامل حوادث رانندگی و مرگ و میر عنوان کرد و گفت:چنانچه پل های عابرین پیاده مکانیزه شود دسترسی به آن آسانتر و استقبال بیشتری هم خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی از گذرگاه های ما به خوبی تعریف نشده است،ادامه داد: خیابانهای شهر دیگر پاسخگوی این ترافیک سنگین نیست و این کار را برای راهنمایی و رانندگی دشوار می کند.

بابازاده افزود: وجود دستگاههای دولتی در مراکز  شهرها و عدم پارکینگ برای خودروها را یکی دیگر از عواملی است که در بر مشکلات ترافیک افزوده می شود.

وی با بیان اینکه ناهماهنگی در شهرسازی وجود دارد، گفت: بسیاری از ساخت و سازهایی که در شهر وجود دارد پارکینگ برای آن تعریف نمی شود.

بابازاده به وجود پلیس ترافیک در تسریع امور اشاره کرد و افزود: 60 مکان در مرکز استان با همکاری شهرداری ساری برای این امر تعبیه شده است.

جانشین فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی در مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر 3 هزار دستگاه تاکسی ،4 هزار دستگاه سواری آزاد  و 100 دستگاه وسیله نقلیه عمومی در مرکز استان فعالیت می کنند به ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از ناوگان عمومی در جهت کاهش ترافیک تاکید کرد.

وی افزود:حفظ یا ارتقای امنیت اجتماعی بواسطه استقرار نظم و انضباط و یا اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس،کاردکردهای مثبتی برای جامعه در پی دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز