خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

ترافیک عصرگاهی بیش از ۳۰ درصد افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۹۶

اینکه برخی از مردم در عصرگاه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند برعهده پلیس نیست ما شاهد آن هستیم که برخی از رانندگان عصرگاه کمربند خود را باز می‌کنند و تخلفات افزایش می‌یابد. پلیس هر کاری را که بتواند انجام می‌دهد حتی بحثآموزش رانندگان با جدیت در حال انجام است.

ایلنا: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: ترافیک صبحگاهی ۲۵ تا ۳۰ درصد به دلیل بازگشایی مدارس افزایش می‌باید در حالی که افزایش ترافیک عصرگاهی بیش از ۳۰ درصد خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزوده شدن ۲ میلیون نفر به تعداد مسافران شهری با آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: پلیس راهور ۱۰۰ درصد آماده باش است و خوشبختانه از ابتدای صبح بار ترافیکی با انضباط خاصی همراه بوده است. همچنین دو فروند هلی‌کوپتر نیز به همراه ۱۰۰۰ دوربین نظارتی ترافیک را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار‌ها از ترافیک مطلوبی به نسبت سال گذشته در همین روز مواجه‌ایم تصریح کرد: اوج ترافیک صبحگاهی تا ساعت ۸ صبح خواهد بود و از آنجا که از اول مهرماه در کنار مدارس و مراکز آموزشی ادارات نیز به صورت کامل فعالیت می‌کنند قطعاً ترافیک صبحگاهی ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه به جز مبادی زوج و فرد و سختگیری‌های پلیس راهور، تراکم سنگینی را در هیچ معبر شاهد نیستیم از خانواده‌ها به خاطر رفتار مناسبشان در نخستین روز مدرسه و اینکه موجب انسداد طولانی خیابان‌ها نشدند تشکر کرد و گفت: خوشحالم که سرویس مدارس پس از چند سال به انسجام مطلوب رسیده است.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ترافیک عصرگاهی به مراتب سنگین‌تر از ترافیک صبحگاهی خواهد بود گفت: تعطیلی مدارس، ادارات، اصناف، بازار از ساعت ۴ آغاز می‌شود از این رو پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک عصرگاهی بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

سردار رحیمی با بیان اینکه به دلیل کوتاه شدن روز در ۶ ماهه دوم هر سال ترافیک افزایش چشمگیری می‌یابد گفت: اینکه برخی از مردم در عصرگاه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند برعهده پلیس نیست. ما شاهد آن هستیم که برخی از رانندگان عصرگاه کمربند خود را باز می‌کنند و تخلفات افزایش می‌یابد. پلیس هر کاری را که بتواند انجام می‌دهد حتی بحثآموزش رانندگان با جدیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد ترافیک کل کشور در تهران است افزود: ۴۰ درصد سفرهای برون‌شهری برای تهرانی‌هاست. اما خوشبختانه با فرهنگ‌سازی صورت گرفته در سه سال گذشته شاهد کاهش آمار مرگ و مرگ ناشی از حوادثرانندگی در تهران بزرگ هستیم و افتخار داریم که همچنان در سال جاری رتبه اول را در کاهش این آمار به تهرانی‌ها اختصاص یافته است.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی و ظرفیت تاکسی‌ها می‌تواند در کاهش ترافیک مؤثر باشد گفت: تا ۱۵ مهرماه همکاران من به جدیت برای کاهش بار ترافیک تلاش می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز