خبرگزاری کار ایران

امام جمعه شهرستان جویبار:

فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جوانان ترویج یابد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۹۱۸

امام جمعه شهرستان جویبار ، گفت: امیدواریم که جوانان با انس گرفتن ازکتاب با فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیشترآشنا شوند و این فرهنگ در بین جوانان ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، آیت الله محمد تقی  نادعلی زاده  در حاشیه بازدید از برگزاری نمایشگاه بین المللی نمایشگاه کتاب مازندران در جمع خبرنگاران،  ضمن ابراز رضایت  از تنوع کتاب های موجود و فضای نمایشگاهی و استقبال مردم، اظهار کرد:  از آنجاییکه بهترین دوست انسان کتاب است و  انس با کتاب خوب است و موجب نشاط وشادی انسان می شود امیدواریم مطالعه کتاب  عادت برای نوجوانان و جوانان شود.

وی ،با تاکید بر اینکه در نمایشگاه بایدعناوین بیشتری از کتاب  برای دانش آموزان و دانشجویان عرضه شود، گفت: خرید کتاب برای نوجوانان و جوانان نباید از سر اجبار و تنها مختص کتب های درسی باشد بلکه باید کتاب هایی بر طبق علایق و سلایق تهیه تا عادت به مطالعه کنند.

امام جمعه شهرستان جویبار، گفت: مشکلات برای جامعه کتاب خوان های  زیاد است و کتاب های متنوع ندارد  ؛  این عیب است که یک شهر یک یا دو کتابخانه داشته باشد چرا که  یک ساعت مطالعه در کتابخانه برابری می کند با 5 ساعت مطالعه در  منزل.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه کتاب های با قیمت ارزان باید در اختیار نوجوانان و جوانان قرار گیرد، گفت:  فضای های مجازی 100درصد موجب بر فرهنگ مطالعه  نوجوانان و جوانان تاثیر گذاشته است لذا برای هدایت این موضوع باید خوراک صحیحی را جایگزین فضای مجازی کنیم تا با  ضمن استفاده درست از فضای مجازی ، مطالعه هم  به یک عادت خوب برای نوجوانان و جوانان تبدیل شود.

امام جمعه جویبار، با بیان اینکه  وضعیت  کتاب های دینی، حوزوی و تفسیر و آیات  را در این نمایشگاه مثبت ارزیابی و بر ضرورت افزایش عناوین کتاب ها ی حوزه های مختلف به ویژه کودک و نوجوان تاکید کرد.

آیت الله نادعلی زاده، در بخش دیگری درباره ایام الله دهه فجر و حماسه 22 بهمن ،  و با بیان اینکه 22 بهمن جرقه ای بود که در مستضعفان دنیا ایجاد شد، گفت: 22 بهمن سال 57 یادآور محبت، همدلی و صفا و صمیمت بین مردم ایران است، روزی که درها به روی باز بود و همه به یکدیگر هر چه داشتند تقدیم می کردند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه و تبریک فرا رسیدن سی و هشتمین سالروزی پیروزی شکوهمند انقلاب ،  ادامه داد: امیدواریم خواسته مردم و آرزوهای آنها  در  محقق شود و  هرچه زودتر به اهداف عالیه ای که در انقلاب داشتند برسند 

امام جمعه جویبار، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را مشت محکمی بر دهان یاوه گویانی دانست که هر روز برای ایران و ایرانی رجز خوانی می کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز