خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

نام شهید هاشمی نژاد بر بندر امیرآباد ماندگار می شود/صدای مردم شرق مازندران را بشنوید

asdasd
کد خبر : ۴۵۵۴۱۹

بندرامیرآباد نماد پیشرفت و توسعه مازندران است و شهید هاشمی نژاد نماد شهدای ایران و بهشهر زادگاه این عالم بزرگ است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر، نماینده مردم شرق مازندران در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته  اظهار کرد: تلاش و پیگیری ها برای منطقه آزاد شدن بندرامیرآباد ادامه داشت تا اینکه خبر تغییر نام بندر امیرآباد بهشهر به بندر آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های مجازی منتشر شد که پس از دریافت این خبر پیگیری های لازم آغاز شد.

علی محمدشاعری گفت: بندرامیرآباد  نماد پیشرفت و توسعه مازندران  است و شهید هاشمی نژاد نماد شهدای ایران و بهشهر زادگاه این عالم بزرگ است.

وی ضمن احترام به آیت الله هاشمی رفسنجانی که از یاران امام و رهبری بودند، ادامه داد: اگر قرار است نام بندر امیرآباد بهشهر تغییر یابد، باید به نام شهید هاشمی نژاد باشد و این نام بر بندرامیرآباد ماندگار می شود.
 
رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکذیب  تغییر نام از سوی استاندار تصریح کرد: دولتمردان و رییس جمهور صدای مردم شرق مازندران را بشنوید و بنده این مطالبه به حق مردم را پیگیری می کنم؛ تصمیمات تنش زا دردی از مردم  دوا نمی کند.
 
علی محمدشاعری در ادامه با اشاره به خودکفایی حدود 90 درصدی در بخش کشاورزی افزود: امروزه درحوزه سوخت، گازوئیل، بنزین، نفت سفید و نفت و گاز با تکیه بر تولید داخلی می توانیم کشور را مدیریت کنیم.
 
وی از رتبه هجدهم قدرت اقتصادی ایران در دنیا  خبر داد و گفت: ایران امن ترین کشور منطقه از بعد امنیت و قدرتمندترین کشور منطقه از نظر دفاعی است و بدون دخالت ایران مشکلات منطقه قابل حل نیست .
 
این مقام مسئول بر اهمیت روحیه انقلابی و جهادی و اصل وحدت و همدلی در پیشرفت و توسعه کشور تاکید کرد و افزود: ممکن است اختلافات منطقه ای و سیاسی در شرق مازندران وجود داشته باشد اما دامن زدن به این اختلافات و تنش ها زیبنده مکتب امام نبوده و سازندگی ، پیشرفت در سایه وحدت و همدلی ایجاد می شود.
 
شاعری با بیان اینکه آبگیری سد گلورد تا 2 الی 3 ماه آینده آغاز می شود ، خاطرنشان کرد: بعد از تصویب در صحن مجلس ، آب شرب 5 شهر شرقی مازندران از سد گلورد تامین می شود و 30 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
 
وی ادامه داد: گازرسانی به 152 روستای هزارجریب شرق مازندران از اواخر مرداد آغاز و پروژه با 6 پیمانکار و با اعتبار 220 میلیارد تومان درحال اجرا است.
 
رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی کاهش فشارگاز در ماه های سرد سال را از مشکلات مهم مازندران برشمرد و گفت: خط لوله گاز دامغان به نکا حداکثر تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسدو مشکل گاز استان حل می شود.
 
علی محمد شاعری زیرسازی 60 کیلومتر راه روستایی، الحاق 18 هکتار پارک سالارتپه به پارک ملت، یکپارچه سازی مدیریت عباس آباد، ساماندهی قرمرض نکا، توسکاچشمه گلوگاه، سرخ او خلیل شهر را بخشی از اقدامات انجام شده اعلام کرد.
 
وی ادامه داد: پروژه های بهداشتی ودرمانی شرق مازندران با اعتباری حدود 15 میلیارد تومان با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در دهه فجر امسال افتتاح شد و بیمارستان 217 تختخوابی بهشهر تا چندماه آینده به بهره برداری می رسد.
نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی افزایش یک هزار و 50 هکتار اراضی به شهرک های صنعتی استان، پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و کشاورزی، پرداخت 200 میلیارد تومان تسهیلات ده درصد به باغداران و 30 میلیارد تومان کمک بلاعوض  در پی خسارت مرکبات را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز