خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

خسارت 900 میلیارد تومانی سرما و یخ زدگی به مرکبات استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۱۶۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت :در اثر سرما و یخ زدگی بیش از 900 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،دلاور حیدرپور در نشست خبری  که به مناسبت دهه فجر برگزار شد ، اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی با اقتدار در منطقه و دنیا با آرمان شهدا و انقلاب اسلامی  حرکت می کند.

وی افزود: امروزه جهاد کشاورزی توانسته در اقتصاد کشاورزی موفق عمل کند، بطوریکه در 10 ماه امسال بخش کشاورزی با رشد 4.5 درصد ، بالاترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، گفت: مازندران به دلیل داشتن نقشی که در اقتصاد استان و گردش مالی دارد قوی ‌ترین بخش است و با توجه به اقدامات و پشتیبانی‌هایی که دولت داشته است  و با توجه به اینکه اقدامات زیربنایی و خدماتی خوبی در سطح استان اتفاق افتاد پیش‌بینی می‌شود 7 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در استان داشته باشیم.

حیدرپور ، به سرمای اخیر وخسارت ناشی از سرما  در بخش باغبانی، پرتقال و کیوی اشاره کرد وافزود:  در ادامه این سرما و یخ زدگی بیش از 900 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده است.

وی گفت: مرکبات در استان 3 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد که خسارت سنگینی است و کاهش قیمیت که به بخش کشاورزی وارد شد خسارت مضاعفی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کمک‌های بلاعوض خسارت مرکبات در حال تنظیم و مبادله موافقت ‌نامه با برنامه بودجه کشور است  که در ادامه آن 200 میلیارد تومان وام 10 درصدی در دستور کاربانک کشاورزی قرار گرفت که تا هفته آینده به بانک کشاورزی استان ابلاغ خواهد شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تولیدات بخش کشاورزی خوب بوده است و در مقایسه با سال قبل افزایش رشد در میزان تولید داشته‌ایم، افزود: امسال قیمت و تولید برنج، تولید دانه‌های روغنی و کشت کلزا افزایش سطح و تولید داشته‌ایم.

حیدرپوربه بسته رونق تولید  دربخش کشاورزی  اشاره کرد وادامه داد: 663  طرح کشاورزی به بانک معرفی شد و 171 میلیارد تومان نقدینگی به واحدهای بخش تولیدی تزریق شد. 

وی ، افزود: 72 میلیارد تومان از طریق بانک کشاورزی برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی پول در اختیار متقاضیان قرار گرفته است که بالاترین رقم در سه سال قبل بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه برای حفظ اراضی زمین و حفظ تولید و امنیت غذایی اقداماتی انجام شده است، گفت: 23 واحد گشت اراضی زراعی و باغی در سراسر استان فعال است.

وی افزود: اجرای طرح کاداستر برای حفظ اراضی کشاورزی است که یکسری اطلاعات در سیستم کاداستری ثبت می ‌شود و بر این اساس الگوی کشت طراحی می شود و تاکنون  از 23 هزار هکتار برای 7 هزار هکتار اطلاعات توصیفی آن صادر شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 23 هزار هکتار زمین کشاورزی در شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه  طرح کاداستر در حال انجام است، گفت: هفته گذشته نخستین سند کادستری بخش کشاورزی کشور برای کشاورزان بهشهری صادر شد.

حیدرپور ادامه داد : در دهه فجر امسا43  پروژه با 311 میلیارد ریال اعتبار در بخش کشاورزی به بهره ‌برداری می‌ رسد  که با اجرای این طرح ها بیش از دو هزار و 900 خانوار در 29 روستا از مزایای آن برخوردار می شوند.

حجت الاسلام سید مجتبی موسوی در ادامه اظهار داشت: مراسم زنگ انقلاب در روستای ملاکلای محمود اباد ، دیدار با خانواده های شهدا و عشایر، عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از تولید کنندگان برتر، ویزیت رایگان ، واکسیناسیون رایگان دام از عناوین برنامه های ستاد دهه فجر به شمار می رود.

مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر مازندران ، افزد: 60 روحانی زیر نظر مجموعه نمایندگی ولی فقیه در جها کشاورزی استان فعالیت می کنند این درحالی است که تاکنون اعتباری برای این مجموعه در نظر نگرفته شد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز