خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه:

7 درصد جمعیت شهرستان گلوگاه تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۸۴

مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه گفت: 7 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه در جلسه شورای اداری گفت: کمیته امداد دومین نهادی بود که 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت تحقق بخشیدن به اهداف عالی نظام و ولایت فقیه تاسیس شد و اساسنامه نخست آن  در سال 1366 از سوی حضرت امام خمینی (ره) تایید شد.
 
ابراهیم اسدی به تغییر ساختار و رویکرد این اساسنامه متناسب با نیاز اشاره کرد و افزود:این اساسنامه  در 16 فروردین 1394  توسط حضرت آیت الله خامنه ای مورد بازنگری قرار گرفت و شیوه آن از شورایی به هیات امنایی تغییر یافت.
 
وی ادامه داد: در کشور 4 میلیون نفر از مزایای مستمر و مستمری و 3 هزار خانوار از مزایای تک و چند خدمتی، در مازندران 70 هزار نفر مستمری بگیر هستند و در شهرستان گلوگاه یک هزار و 509 خانوار و 2 هزار و 480 نفر از مستمری  و تمام مزایا و 180 خانوار از خدمات تک و چندقسمتی بهره مند می شوند که گلوگاه 2 درصد از جمعیت مددجویان استان را تشکیل می دهد.
 
مدیر کمیته امداد شهرستان گلوگاه با بیان اینکه 7 درصد جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند ، افزود: کمیته امداد شهرستان گلوگاه با 25 نیروی رسمی و قراردادی در 8حوزه فعالیت می کند و در حوزه مددکاری نیاز خانوار بررسی می شود و با توجه به شناخت از وضعیت خانوار جهت رفع مشکل به حوزه های تخصصی معرفی می شوند.
 
اسدی با بیان اینکه  سالانه در کشور 1 هزار و 400 میلیارد و در شهرستان گلوگاه 1 میلیارد و 540 میلیون تومان مستمری پرداخت می شود.
 
وی ادامه داد: بخشی از منابع  دولتی و بخشی دیگر از مجتمع های اقتصادی است اما در صورتی که کمک های مردمی نباشد نمی توانیم پاسخگو باشیم.
 
این مقام مسئول افزود: از 5 میلیون و 812 هزار صندوق در کشور ماهانه 23 میلیارد و 300 میلیون تومان ، از 510 هزار صندوق در مازندران یک میلیارد و 500 میلیون تومان و از 9 هزار و 565 صندوق در شهرستان گلوگاه 18 میلیون و 500 هزار تومان صدقه جمع آوری می شود.
 
ابراهیم اسدی با بیان اینکه از صدقات برای کمک معیشت، جهیزیه، امور تحصیلی ، مسکن و سایر نیازمندی ها  هزینه می شود خاطرنشان کرد:در جشن عاطفه ها 612 میلیون ریال مشارکت داشتند و کل برنامه های حوزه مشارکت 15 میلیارد و 690 هزار ریال بود که تاکنون 11 میلیارد و 365 میلیون ریال  از آن محقق شد.
 
وی ادامه داد: 90 یتیم تحت پوشش کمیته امداد هستند که 72 یتیم درحال تحصیل هستند  و ماهیانه 115 میلیون ریال به آنها کمک و در هر ماه برای 46 خانواده محسنین از طریق 87 حامی 30 میلیون ریال هزینه می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز