خبرگزاری کار ایران

در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی با تاخیر 20 ساله وارد شدیم/تنظیم سند کاهش آسیب های اجتماعی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۲۸۲

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پویا و زیرساخت های مناسب بایست نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ داشته باشیم و البته باید پذیرفت که ما در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی با تاخیر 20 ساله وارد شدیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان گلوگاه که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به برنامه ها در راستای کاهش طلاق اظهار کرد: دولت تدبیر و امید همواره آسیب های اجتماعی را پنهان نکرد بلکه این آسیب ها به صورت شفاف مطرح شد و جلسات متعددی با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی با حضور سران کشور و با مدیریت مقام معظم رهبری برگزار شد.

عیسی قاسمی طوسی اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، فساد و فحشا و مناطق حاد و بحرانی را پنج آسیب مهم اجتماعی برشمرد که کاهش این آسیب ها در دستور کار دولتمردان قرار گرفت  و وزارت کشور متولی آن شد.
 
وی ادامه داد: اقدامات خوبی در سطح کشور انجام شد و منابع مالی را مکلف کردند تا اعتبارات را از طریق وزارت کشور در اختیار 9 دستگاه اجرایی استان ها قرار دهند و 100 میلیارد در مرحله نخست طرح کاهش آسیب های اجتماعی تخصیص داده شد و کل مبلغ 200 میلیارد است.
 
مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران ایجاد حساسیت نسبت به طلاق را گام نخست اعلام کرد و افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پویا و زیرساخت های مناسب بایست نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ داشته باشیم  و البته باید پذیرفت که ما  در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی با تاخیر 20 ساله وارد شدیم.
 
عیسی قاسمی طوسی انتشار اخبار کذب و نادرست در فضای مجازی را از آسیب های مهم جامعه امروزی دانست و اضافه کرد: حوزه فرهنگ جامعه باید تقویت شود.
 
وی با بیان اینکه مناطق حاد و بحرانی در مازندران نداریم ، ادامه داد: سند استانی کاهش طلاق با کمک دستگاه های اجرایی نوشته و به فرمانداران ابلاغ شد و منابع مالی آن حدود 1 میلیارد و 660 میلیون تومان از طریق وزارت کشور در اختیار استان ها قرار گرفت و دستگاه های اجرایی مربوط به این طرح پیگیری های لازم جهت دریافت سهم شان انجام دهند.
 
این مقام مسوول از شناسایی و پاکسازی 30 منطقه آلوده به موادمخدر در مازندران خبر داد و افزود: این محلات به عنوان طرح پایلوت کشوری نیز شناخته شدند و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی مانند موادمخدر ، فساد و فحشا و حاشیه نشینی سندهایی تنظیم شده است.
 
عیسی قاسمی طوسی احداث و تجهیز دومین خانه سازمان مردم نهاد کشور در ساری خبر داد و گفت: این مکان به منظور استفاده از ظرفیت سازمان مردم نهاد در مازندران مدنظر قرار گرفت و 600 سازمان مردم نهاد در استان شناسایی شدند و درحال ساماندهی می باشند البته برخی از این سازمان ها فعال و برخی دیگر غیرفعالند.
 
وی ادامه داد:  با تبیین برنامه ها و حمایت های لازم ، تقویت این سازمان ها را در دستور کار داریم تا بتوانیم  از ظرفیت سازمان های مردم نهاد بهره مند شویم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز