خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران :

کارشکنی استانی در مازندران بسیار زیاد است/عده ای مسائل کوچک را بزرگنمایی می کنند

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۲۰۹

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت:هنوز با گذشت سی و هفت سال از انقلاب، عده ایی درصدد جابجایی مرکز استان از ساری به شهرستان دیگری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،آیت الله نورالله طبرسی درنشست بافرهیختگان ومعتمدین شهرساری ضمن تبریک میلاد مسیح (ع) و ولادت با سعادت امام حسن عسکری (ع)  به وفاق و همدلی بین مدیران شهری تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم وفاق و همدلی در بین مدیران شهری ادامه داشته باشد چرا که توسعه و پیشرفت و حل مشکلات شهر جزء در این بستر میسر نخواهد بود.
وی به اتفاقات و تحولات مرکز استان در طول 37 سال اشاره کرد و گفت: شهر ساری با توجه به اتفاقات و حوادثی که در شهرهای دیگر استان و کشور روی می داد یکی از بی عارضه ترین شهر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می آید چرا که وحدت و وفاق بین مردم ، مدیران و روحانیون در شهر مستولی بود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره  تشکل گروههای مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ساری ، وحدت و همدلی را منشاء بسیاری از اتفاقات خوب در مرکز استان برشمرد که این وحدت و گروه های همدل در حال حاضر کمتر در شهر دیده می شود.
آیت الله طبرسی وجود برخی از شبکه های مجازی در انتشاراخبار ناهمگون و غیر واقعی را یکی از عوامل مهم در بروز اختلافات و تفرقه بین مدیران عنوان کرد و افزود: با وجود چنین شبکه هایی، بی اخلاقی در جامعه نشرو نمو پیدا کرد.
وی یا بیان اینکه ظرفیت های خوب علمی، فرهنگی و مدیریتی در شهر ساری وجود دارد که از آنها به خوبی بهره گیری نمی شود، گفت: بسیاری از افراد فرهیخته با قابلیت بالا در شهر ساری وجود دارند اما از آنان در مناصب مدیریتی ساری بهره گیری نمی شود این در حالی است که در گذشته بسیاری از مدیران در حوزه های مختلف ازمرکز استان بودند.
آیت الله طبرسی به عملکرد شهردارساری در دوره مدیریتی او اشاره کرد و افزود: اکنون که فردی در جایگاه مدیریت شهری قرار گرفت که با درایت و درستی چهره شهررا دگرگون ومتحول ساخته است نیاز به حمایت از سوی شهروندان دارد چرا که قرار نیست ما از این نمد کلاه سیاسی برای خودمان ترسیم کنیم بلکه درصدد این هستیم برای تعالی و پیشرفت شهر قدم های موثر بسازیم.
وی با تاکید بر اینکه باید کاری کنیم تا ساری به عنوان کلان شهر مطرح شود، گفت: من نیز برای اتفاقات ناگواری که در شهر رخ می دهد نگرانم و این نگرانی را روزی برای جدا شدن ساری از میاندرود یا فرودگاه دشت ناز داشتم و اینطور نیست که کسی در شهر نسبت به این مسائل بی تفاوت باشد.
آیت الله طبرسی با بیان اینکه شهر ساری با آغوش باز از غیر ساروی ها پذیرایی میکند اما از افراد شهر ساری به خوبی حمایت نمی کند، افزود: خودمان باید برای شهرمان تصمیم بگیریم نه اینکه دیگران از شهرهای دیگر برای ما تصمیم گیری کنند.
وی عنوان کرد: مشکلاتی چون بیکاری، تورم در همه ی جوامع وجود دارد و اینطور نیست که این معضلات مختص جامعه ما باشد ، چرا باید مسائل کوچکی که در جامعه اتفاق می افتد را بزرگنمایی کنیم وبا آبروی کشور بازی کنیم ، این خصیصه اصلا در شان و منزلت حکومت اسلامی نیست این بزرگنمایی ها توسط افرادی شکل می گیرد که در مسیر خط بازی و جناح بازی قرار می گیرند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با طرح این پرسش که چرا مسائل کوچکی که در شهر اتفاق می افتد را بزرگنمایی کرده و زمینه تفرقه را در بین مدیران ایجاد می کنید ، افزود: مشکلات شهر ساری فراتر از این مسائل کوچک است ، که می توان به میزان کم اعتبارات ملی با چنین جمعیت شهری در مرکز استان اشاره کرد که می طلبد تا نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی پیگیری و تحقق آن را در مجلس در اولویت کارهای خود قرار دهند.
آیت الله طبرسی به بندر امیر آباد به عنوان یک ظرفیت خوب در استان اشاره کرد و گفت: ضرورت دارد تا نمایندگان استان نسبت به تحقق این امر تلاش بیشتری داشته باشند و از این بندر به عنوان توزیع تولیدات استان و کشور بهره گیری کنند و فقط اینطور نباشد که چند مدل ماشین خارجی وارد کرده و به فروش برسانند.
وی با بیان اینکه کارشکنی استانی در مازندران بسیار زیاد است ،ادامه داد: نباید کارشکنی در این مورد وجود داشته باشد چرا که این بندر با کارشناسی انتخاب شده است، اما متاسفانه بخشی نگری در این مورد وجود دارد .
آیت الله طبرسی با بیان اینکه استان ما یک استان فوق العاده سیاسی است که می توان به نبودن انسجام استانی و شهری در مازندران اشاره کرد که هنوز با گذشت سی و هفت سال از انقلاب، عده ایی درصدد جابجایی مرکز استان از ساری به شهرستان دیگری هستند.
وی با اشاره به اینکه ما یک هیات کلان مذهبی در مرکز استان نداریم ، افزود: زمانی که عبوری به عنوان شهردار ساری در جایگاه مدیریت شهری قرار گرفت درخواست کردیم تا امام زاده یحیی را برای تجمیع هیات های ساری بازگشایی کند و این امر اتفاق افتاد اما آنطور که باید و شاید این امر تحقق پیدا نکرد.
آیت الله طبرسی بر لزوم وحدت بین فرهیختگان، نخبگان و شورا ی شهر ساری تاکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر با رای مردم به پارلمان شهری راه پیدا کردند بنابراین باید به این آرا احترام گذاشته و اختلافات را کنار بگذارند اینطور نباشد که به اختلافات دامن بزنند و از وظایف خود در پیشرفت و توسعه شهر فاصله بگیرند.
وی باری دیگر به عملکرد خوب شهردار ساری اشاره کرد و گفت: با حضور شهردارفعلی شاهد تحولات خوبی با توجه به بودجه کم در مرکز استان بودیم که این عملکرد بایستی مورد تقویت قرار گیرد .
آیت الله طبرسی به برگزاری جشن مبعث رسول اکرم(ص) در پارک ملل ساری اشاره کرد و افزود: عده ای از فرزندان ساری پس از برگزاری جشن ، شهردار را سلمان رشدی معرفی کردند در حالی که اتفاقی که در این جشن افتاد از روی عمدو با نیت قبلی نبوده است ، عده ای از جوانان با شنیدن موسیقی در گوشه ای از این مراسم رقص و پایکوبی کردند و عده دیگر هم آن را به پای شهردارساری نوشتند تا او را تخریب کنند این در حالی است که او به عنوان برادر سه شهید هرگز راضی به چنین اتفاقی نبوده است.
نماینده ولی فقیه تاکید کرد: تا زمانی که زنده هستم هرگز اجازه نمی دهم مازندران و ساری به عنوان مرکز استان دوقطبی شود.
آیت الله طبرسی افزود: ضرورت دارد تا افراد فعال برای ایجاد وفاق و همدلی در ساری بیشتر شده و در جهت حمایت و وحدت مدیران استانی و شهرستانی تلاش کنند.
وی افزود: عده ای با طراحی سایت آبروی برخی از افراد را می برند ما از فضای مجازی که چنین تفکراتی را نشر می دهند ناراحت هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز