خبرگزاری کار ایران

سروزیر ایالت شرقی سریلانکا:

سریلانکا در اولویت سرمایه گذاری مازندران قرارگیرد

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۳۹۰

سروزیر ایالت شرقی سریلانکا، گفت: چنانچه استان مازندران تمایل دارد تا در کشور خارجی سرمایه گذاری کند سریلانکا را در اولویت نخست اقتصادی خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛نظیر احمد شامگاه سه شنبه در نشست با استاندار مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: بین ایران و سریلانکا روابط دیرینه و خوبی برقرار است که  با سفر رئیس جمهور ایران به کشور سریلانکا بر ارتقاء این روابط افزون شده است.
وی افزود: بسیاری از موقعیت های کشورسریلانکا 30 سال تحت تاثیر جنگ قرار گرفت که کشور جمهوری اسلامی ایران حمایت های خوبی را به این کشور کرده است که جا دارد همین جا از حمایت ایران تشکر کنم.
سروزیر ایالت شرقی سریلانکا از سفر رئیس جمهور سریلانکا درماه آینده به جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: این سفر موجب تقویت روابط دو کشور می شود.
وی با بیان اینکه  اقتصاد سریلانکا در پنج سال اخیر به خوبی رشد کرده است، افزود: با توجه به شرایط موجود درسریلانکا کشور های چین و ژاپن راغب هستند تا در این کشور سرمایه گذاری  کنند.
نظیر احمد ، ادامه داد: چنانچه استان مازندران تمایل دارد تا در کشور خارجی سرمایه گذاری کند سریلانکا را در اولویت  نخست اقتصادی خود قرار دهد.
وی با اشاره به استقرار دولت جدیددر سریلانکا و توجه این دولت به رفاه اجتماعی ، تشکل های اجتماعی و احزاب، گفت: بنا داریم تا در بخش سرمایه گذاری صنعتی با کشورهای چون جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشیم.
احمد ، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سد سازی و نفت سرمایه گذاری فراوانی در سریلانکا صورت داده است ، که بالغ بر 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه پالایشگاه نفت به دلیل تحریم ها محقق نشد که امیدواریم این امر به زودی تحقق یابد.
وی ، افزود: موقعیت جغرافیایی این کشور ، به دلیل واقع شدن در راه ابریشم دارای از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین استان مازندران می تواند در تولید و صادرات با این کشور همکاری کند.
احمد ادامه داد: برای تقویت روابط بین دو کشور لازم است تا هیات مازندران به سریلانکا آمده و از نزدیک موقعیت و ظرفیت های ما را بررسی کند.
سروزیراستان شرقی سریلانکا با اشاره به موقعیت جغرافیایی و سیاسی این کشور گفت: من به عنوان نماینده بخش مسلمان نشین سریلانکا هستم که اکثریت احزاب سیاسی در سریلانکا از حزب سیاسی اسلامی از من حمایت می کنند و این استان از جمله استان هایی است که همه احزاب آن با هم متحد هستند.
وی با بیان اینکه مزرعه مرغداری مناسب در ایالت شرقی سریلانکا نداریم بر لزوم همکاری در حوزه دام و طیور ، ماهیگیری و تبادل همکاری بین استان شرقی سریلانکا و مازندران تاکید کرد
احمد در ادامه به تعامل و همکاری دو استان تاکید کرد و خواستارجذب توریست همزمان بین ایران و سریلانکا شد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز