خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره اتحادیه زنان خانه کارگر کشور

اشتغال زنان کارگر در معرض تهدیدهای اقتصادی جامعه قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۸۲۸

زنان کارگر، در جامعه ایران از تبعیض های چندگانه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و قانونی رنج می برند و اولین قربانیان وضعیت بحرانی سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی در ایران هستند..

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، زهرا صادقی عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی و دیدار نهادها و تشکلات کارگری  با ربیع فلاح استانداراستان مازندران  با تشریح مشکلات جامعه زنان و زنان کارگر گفت:زنان کارگر، در جامعه ایران از تبعیض های چندگانه تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و قانونی رنج می برند و اولین قربانیان وضعیت بحرانی سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی در ایران هستند..

رئیس اتحادیه زنان خانه کارگر افزود: زنان کارگر، علاوه بر این که مشاغل کم در آمد و پرزحمت با ساعات کار طولانی و غیرقانونی در اختیار دارند و در شرایط کار مساوی با مردان دستمزد کمتری دریافت می کنند، در صف اول اخراج ها نیز قرار دارند..

عضو هیئت مدیره اتحادیه زنان خانه کارگر کشور با اشاره به اینکه زنان کارگر در آمارهای رسمی پنج درصد کل کارگران را تشکیل می دهند و چون اغلب در بخش غیررسمی شاغل هستند، در آمارها جایی نداشته و نادیده گرفته می شوند.

عضو هیئت احرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران اضافه نمود:اتحادیه زنان کارگر به منظور حفظ و احقاق حقوق مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران، صیانت از نیروی کار و اتحاد بین کارگران، حفظ و گسترش و هماهنگی منافع حرفه ‌ای و رفع هرگونه تبعیض بین کارگران زن و مرد، افزایش میزان اشتغال و بهره برداری کارگران و نهایتاً رشد اقتصادی کشور فعالیت می ‌کنند.

وی تصریح کرد: در کشور ما متأسفانه به کارگران به خصوص کارگرانی که در بخش های تولیدی اعم از صنعتی و کشاورزی کار می کنند، شرایط نامناسبی تحمیل شده است و تقریباً اکثریت قابل توجه آنها در معرض تعطیلی مراکز کارشان و شرایط دشوار نگرفتن حقوق و مسائل دیگر قرار دارند که این در میان زنان و مردان کارگر تقریباً یکسان است. البته وقتی در جایی قرار می شود نیروی کار را حذف کنند، به طور قطع زنان در اولویت قرار دارند.

صادقی افزود:به طور کلی اشتغال زنان کارگر در معرض تهدیدهای اقتصادی جامعه قرار دارد و آنها همواره از شرایط بی ثبات اقتصادی متضرر می شوند و با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند. بیکاری، کمبود درآمد و ثابت نبودن شرایط اقتصادی، مهم ترین مسائلی است که زنان کارگر با آن روبه رو هستند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز