خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در نشست هم اندیشی با تشکل های کارگری استان

تحت هیچ شرایطی جامعه کارگری و مشکلات آن را رها نمی کنم

asdasd
کد خبر : ۴۳۱۸۰۳

جامعه کارگری، پایه و اساس استقلال اقتصادی کشور است و با تلاش و جهاد شبانه روزی چرخ واحدهای تولیدی را به گردش در می آورد.

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در نشست هم اندیشی با تشکل های کارگری استان با اشاره به این که از خانواده کارگری هستم، شرایط آنان را بدرستی درک می کنم و همواره در دفاع از حقوق آنان در میدان بوده ام، تصریح کرد: کارگران در تمامی صحنه های انقلاب و دفاع مقدس، حضوری موثر داشته اند.

استاندار خاطر نشان ساخت: جامعه کارگری، پایه و اساس استقلال اقتصادی کشور است و با تلاش و جهاد شبانه روزی چرخ واحدهای تولیدی را به گردش در می آورد.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که همواره دستگاه های اجرایی و بانک های عامل را در جهت رفع موانع تولید و تقویت فضای کسب و کار بسیج نموده ایم، گفت: بالغ بر 600 مصوبه در جهت رفع موانع تولید در ستاد تسهیل استان در سال گذشته به تصویب رسیده است.

ربیع فلاح با بیان این که گر چه برخی مشکلات کار و جامعه کارگری هنوز پابرجاست و بنده از وضع موجود راضی نیستم، لیکن از هیچ کوششی برای تغییر اوضاع در این بخش فروگذار نمی کنیم، یاد آور شد: علیرغم تنگناهای موجود، اشتغال کارگری استان نسبت به سایر استان ها، وضع خوبی دارد و ضریب بیکاری مازندران در قیاس با ضریب بیکاری کشور کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که فضای اشتغال آینده بیشتر در حوزه ict خواهد بود و جامعه بخصوص جوانان باید این اولویت را درک نمایند، گفت: در بخش کارگری نیز مهارت آموزی را در دستور کار قرار دادیم و 70 هزار نفر در سال 94 از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شدند.

وی اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید یک طرح خصوصی سازی در مازندران اجرا نشده است ولی همواره زمینه نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد و توسعه استان فراهم بوده است.

فلاح با بیان اینکه شاخص کارگران مازندران نسبت به سایر استان‌های کشور مطلوب‌تر است، اذعان داشت: مازندران در برخی از فصول سال به دلیل فراهم بودن فضای خدمات، از استان‌های دیگر کارگر طلب می‌کند.

استاندار با تاکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی جامعه کارگری و مشکلات آن را رها نمی کنم و نسبت به بهبود مسایل کار، اشتغال و معیشت استان امیدوار هستم گفت: در دیدارهای نزدیک با نمایندگان جامعه کارگری نقاط کور را حل و فصل نمائیم.

طلب کارگران در هشت سال دفاع از دولت تا امروز دیده نشده است

در ادامه این نشست نصرالله دریابیگی  اظهار داشت:کارگران همواره در طول تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی با ایثار و از خود گذشتگی زانزد بوده اند.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه های کارگر شمال کشور با بیان اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس کارگران هیچگونه افزایش دستمزد نداشته اند یادآورشد: این طلبکاری کارگران در هیچ دولتی دیده نشد ومنجر به این گردیده که کارگران در شرایط کنونی زیر خط فقر زندگی میکنند.

دریابیگی افزود: در برهه کنونی که بسیاری از افراد حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند، کارگرانی وجود دارند که چندین ماه است حقوق نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه اصلاحات  در قانون کار باید به نفع فقرا باشد تصریح کرد: متاسفانه لایحه قانون کار تدوین شده از سوی دولت قبلی، ضربه بر پیکره جامعه کارگری کشور وارد کرده است و  نمایندگان مجلس نباید نسبت به تصویب این لایحه اقدام کنند بلکه باید از دولت، اصلاحات آن را مطالبه کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با اشاره به اینکه دولت قبلی عامل نفاق در روابط کار کشور بوده است، افزود: متاسفانه اکنون نیز عده‌ای در استان می‌خورند ولی کارگران ما از گرسنگی می‌خوابند.

این فعال جامعه کارگری با بیان اینکه رئیس دولت باید مشکل معیشت و درآمدی کارگران را  رفع کند، افزود: رئیس جمهور در صورتی که مشکلات کارگران را رفع نکند، نباید انتظار کسب آرا برای انتخابات ریاست جمهوری آینده از جامعه کارگری را داشته باشد.

وی با ابراز تشکراز نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کمیسیون تلفیق مجلس نسبت به رد طرح ادغام بخش درمانی سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد: این واقع بینی از سوی نمایندگان مجلس باید در بحث اصلاح قانون کار دیده شود.

در آغاز این جلسه که برخی مدیران دستگاه های مسئول و مسئولان و نمایندگان تشکل های کارگری استان حضور داشتند، اصغری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان وتنی چند از فعالین جامعه کارگری و بازنشستگی به ارایه گزارش و طرح برخی مسایل جامعه کارگری استان پرداختند و نمایندگان تشکل های کارگری استان نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز