خبرگزاری کار ایران

عضو کانون عالی کانون کارگران بازنشسته کشور

تبعات منفی لایحه اصلاح قانون کار تنها بر موقعیت شغلی کارگران شاغل محدود نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۶۱۷

آثار نامطلوب آن به صورت مستقیم بر سرنوشت کارگران بازنشسته و خانواده‌های مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی تاثیر گذار است .

نصراله در یابیگی گفت: مسئولین باید به این باوربرسند که بازنشستگان امروز رزمندگان دیروز جبهه و جنگ بودند که به این آقایان در زمان حال شوکت و عزت بخشیده اند.َ

به گزارش خبرنگارایلنا از ساری دریابیگی در نشست روسای کانون های کانون های کارگران بازنشسته  تامین اجتماعی مازندران که در محل کانون استان برگزار شد با بیان اینکه تبعات منفی لایحه اصلاح قانون کار تنها بر موقعیت شغلی کارگران شاغل محدود نمی‌شودگفت: آثار نامطلوب آن به صورت مستقیم بر سرنوشت کارگران بازنشسته و خانواده‌های مستمری بگیر  سازمان تامین اجتماعی تاثیر گذار است .

عضو کانون عالی کانون کارگران بازنشسته کشور افزود:از نظر جامعه کارگری وضع موجود نتیجه به اجرا درنیامدن کامل مقررات قانون کار است اما انتشار لایحه اصلاح قانون کار در روزهای گذشته باعث شد تا باقیمانده امیدی که در جامعه کارگری نسبت به بهبود شرایط وجود داشت تبدیل به یاس و ناامیدی شود.

دبیر اجرایی تشکیلات خانه های کارگر شمال کشور گفت: تجربه تاریخی گواهی از شکست همه این طرح‌ها در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری می‌دهد اما به نظرمیرسد تجربه‌های گذشته کافی نبوده که امروز ما شاهدیم یکبار دیگر با‌‌ همان ادبیات قصد دارند آزمون دیگری را در دستور کار قرار دهند.

عضو شورای شهر قائمشهر افزود:تا زمانی که رویکرد اصلاح قانون کار بر حذف شرکای اجتماعی دولت، درصدد تضعیف جایگاه تشکلات کارگری و حقوق بنیادین کار بنا نهاده شده است؛ صحبت کردن در مورد لایحه اصلاحات قانون کار از نظر کارگران هیچ موضوعیتی ندارد و ورود دولت و مجلس به چنین موضوعاتی تنها باعث افزایش شمار منتقدان آنها در میان مزد بگیران خواهد شد.

وی با اشاره به ادغام بخش در مان تامین اجتماعی با وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر مدیران وزارت بهداشت با همراهی تعدادی از نمایندگان مجلس  قصد دست اندازی دوباره به منابع صندوقی را دارد که تا پیش از این مجموعه دولت هرگز سرانه درمان و بدهی‌های میلیاردهای خود را به آن پرداخت نکرده‌بود و حال نیز قصد دارند تا با پول کارگران تعهداتی را که نسبت به سایر گروه‌های اجتماعی بر اساس مصوبات خود دارد بپردازد.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز