خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی مازندران در گفتگو با ایلنا:

هرچه که پیش می رویم قدرت خرید کارگران کاهش می یابد

asdasd
کد خبر : ۳۸۱۶۵۸

باید سیاست ها و نهادهای بازار کار برای کمک به خانواده های کم درآمد جهت رهایی از فقر و بهره مندی از اشتغال به سمت ایجاد طرح های حمایت اجتماعی برود.

صمد ربانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ساری اظهار کرد: جوانان یکی از دغدغه ها و چالش های مهم این قشر، دولتمردان و خانواده های آنهاست که در صورت حل نشدن تبعات و مشکلات دیگری را نیز به همراه خواهد داشت.

عضو هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی مازندران تصریح کرد:باید سیاست ها و نهادهای بازار کار برای کمک به خانواده های کم درآمد جهت رهایی از فقر و بهره مندی از اشتغال به سمت ایجاد طرح های حمایت اجتماعی برود.

وی با اشاره به اینکه سیاست های اشتغال باید مبتنی بر آموزش مهارت در کشور شود، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای می تواند از دوران مدرسه آغاز، در دانشگاه تکمیل و در بازار کار از طریق بازآموزی ها تکمیل شود.

این فعال انجمن صنفی با بیان اینکه همواره مصائب ناشی از مدیریت نامطلوب در اقتصاد کلان، به گرده اقتصاد خرد در حوزه کارگری سنگینی کرده است، افزود: هرچه که پیش می رویم قدرت خرید کارگران کاهش می یابد، رشد درآمدها پایین است و یکی از نشان های تولید ناخالص ملی پایین رشد نرخ بیکاری در جوامع است.

وی به کاهش نرخ تورم اشاره کرد و گفت: متاسفانه تاثیر این کاهش بر زندگی کارگران خود را نشان نمی دهد و کارگران همچنان با دشواری معیشت مواجه هستند.

ربانی تاکید کرد:همه چیز را نمی شود پای مسائل سیاسی، سیاست های خارجی و تحریم ها گذاشت؛ متاسفانه این مفاهیم در گریز از مسئولیت های کاربردی عمل کرده است.

او یادآور شد: دولت با کمک مردم می تواند طرح ها با بخش های های اقتصادی که پیشتر در آنها سرمایه گذاری شده است را احیا کند به شرطی که اجازه ورود مردم یا بخش خصوصی واقعی به این گونه بخش های اقتصادی داده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز