خبرگزاری کار ایران

پیرمؤذن در گفتگو با ایلنا خبر داد :

طرح دو فوریتی مجلس برای تزریق منابع مالی به واحدهای تولیدی

افت شدید در خرید خودروهای صفر باعث خاک خوردن بیش از صد هزار خودرو در انبار کارخانجات شده است که این موضوع موجب نگرانی مسئولین این حوزه شده است.

کمال الدین پیرمؤذن در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص خودروهایی که در انبار خودروسازان باقی مانده  و هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود اظهار داشت:‌ ضرورت دارد دولت منابع مالی را به عنوان یارانه صنعت برای حمایت از بخش خودروسازی در اختیار دو خودروساز بزرگ قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر شاهد آن هستیم که بخشی از تولیدات خودروسازان بر روی دستشان باقی مانده و اشتغال افرادی که در این بخش فعالیت می کنند نیز در خطر است ! این در حالی است که دولت باید با ارائه وام های دراز مدت به اقشار آسیب پذیر جامعه برای خرید خودرو مشکل واحد های تولیدی را برطرف کند تا بیش از این خودرو ها در انبارها باقی نماند.

پیرمؤذن تصریح کرد: همچنین با ارائه راهکارهای مناسب بسترها و امکانات خوبی برای صادرات خودرو به کشورهای پیرامونی فراهم شود .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد: حدود 100 هزار میلیارد دلار از منابع مالی ناشی از توافق هسته ای به زودی و ظرف 2 ماه آینده آزاد خواهد شد که در طرح دو فوریتی باید با توجه به اقتصاد مقاومتی در اختیار واحدهای تولیدی داخلی برای رونق اقتصادی قرار گیرد.

وی با اشاره به درآمد افسانه ای دولت احمدی نژاد از منابع نفتی کشور در دولت نهم و دهم گفت: در جلسه روز یکشنبه 12 مهر ماه مجلس شورای اسلامی مصوب شد پس از کسر بدهی دولت به بانک ها که رقمی حدود 100 هزار میلیون تومان ( بابت مقاوم سازی بناهای روستایی ، مسکن مهر و بنگاههای زود بازده و نیز ارائه وام به افراد خاص در دولت گذشته بوده است ) مابقی منابع مالی در اختیار پروژه های عمرانی و صنعت ساختمان و واحد های تولیدی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا؛ افت شدید در خرید خودروهای صفر باعث خاک خوردن بیش از صد هزار خودرو در انبار کارخانجات شده است که این موضوع موجب نگرانی مسئولین این حوزه شده است.

 

کد خبر : ۳۱۰۴۸۱