خبرگزاری کار ایران

منتخب مردم ساری درمجلس دهم:

موضوع برخورد با کارگران معترض معدن طلای "آق دره " درتکاب آذربایجان غربی در مجلس پیگیری میشود

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۸۰۷

نماینده مردم ساری درمجلس دهم وعضو فراکسیون کارگری مجلس نهم ، ازنحوه برخورد با کارگران معترض معدن طلای "آق دره " درتکاب آذربایجان غربی ابراز تاسف کرد.

به گزارش "ایلنا" ازساری، خبراجرای حکم شلاق وحبس تعزیزی برای 17 تن ازکارگران فصلی معترض به تضییع حقوق اشان توسط دستگاه قضای آذربایجان غربی که درپی شکایت کارفرمای معدن به دلیل تجمع اعتراض آمیز دهها تن از کارگران صورت گرفته بود، با واکنش تند نهادهای کارگری درکشور مواجه گردید؛ ضمن آن که وزیرتعاون، کار ورفاه اجتماعی دراعتراض به عملکرد مدیرکل تعاون استان ، وی را برکنارو با جامعه کارگری استان وکارگران این واحدتولیدی ابرازهمدردی نموده است.

محمد "دامادی" منتخب مردم ساری درمجلس دهم در گفتگو با خبرنگار ایلنا،  ضمن قدردانی از واکنش جامعه کارگری به این حکم واعلام حمایت تشکیلات کارگری و اقدام پسندیده وزیر کاردربرکناری مدیرکل کار استان آذربایجان غربی وتلاش ایشان برای پیگیری این موضوع تاکیدکرد: برای تکرارنشدن چنین وقایع تلخی ، موضوع را درمجلس پیگیری و عواملی را که منجر به تضییع حقوق کارگران وبروزاین حوادث شده اند را بررسی و با مسببان برخورد قانونی خواهد شد.

وی کارگران را شریف ترین قشرجامعه توصیف کرد که برای شکوفایی اقتصاد کشور وخودکفایی ازجان مایه گذاشته ودرولایتمداری و حراست از ارزشها و آرمانهای نظام وانقلاب همواره پیشگام بوده وهستند وادامه داد: مایه تاسف وتاثر است که قشری را که پیامبر بردستان آنان بوسه می زد وامام راحل ورهبر معظم انقلاب به آنان احترام گذاشته ومی گذارند وازآنان به عنوان سربازان و پیشگامان جبهه اقتصاد یاد می نمایند، به دلیل اعتراض به حقوق صنفی اشان مورد بی مهری قرار می گیرند و شلاق برزخم هایشان می زنند!

این نماینده مجلس گفت: البته نمی گوییم که با متخلفان ازقانون برخورد نشود چرا که اگرقوانین ومقررات نادیده گرفته شوند، جامعه به هرج ومرج کشیده خواهد شد اما کارگران هیچگاه بی دلیل اعتراض خود را علنی نکرده اند و اگرآنان دربرابرظلم وتعدی به حق وحقوقشان فریاد برمی آورند، پاسخ آنها، شلاق و زندان نیست!

"دامادی" با اظهارنگرانی ازبی قانونی هایی که درواحدهای تولیدی به عناوین مختلف صورت می گیرد، ازگسترش قراردادهای موقت وبلاتکلیفی کارگران درپی بحران های احتمالی کارخانه ها ومعادن درسراسرکشور انتقاد نمود وگفت:درسالهای اخیر، شرکت های پیمانی به عنوان واسطه ،حقوق کارگران را به تمسخرگرفته ومتاسفانه برخی مواقع شاهدسکوت مراجع ذیربط  می باشیم ودراین میان کارفرمایان میدان داری می کنند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس نهم نظارت دقیق وشدید نهادهای مسئول برعملکرد شرکت های پیمانی وبرخورد قاطع با متخلفان را خواستارشده و ضمن اعلام تاسف ازخبررفتاری که با  چند کارگر معدن طلای "آق دره" تکاب انجام گرفت گفت:اگرقوانین ومقررات مربوط به حوزه کار وتولید وقانون کار دستکم گرفته نمی شد وبراجرای قوانین تاکید می گردید، امروز شاهدبروزچنین وقایع تلخ ودرآوری نبودیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز