خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان:

آمران به معروف باید در جامعه احساس عزت کنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۷۳۰

دادستان شهرستان ساری گفت: امر به معروف از فرائض مهم و الهی است که باید همه ما در اجرای آن پیشگام شویم و به عنوان یک وظیفه همگانی در رشد ارزش ها و معنویات جامعه بکوشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،اسدالله جعفری درهمایش دبیران شورهای فریضتین سازمان ها، ادارات کل نهادها مراکز آموزشی درمانی استان اظهارداشت: تعیین سیاست‌ها و خط‌ مشی‌های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر، تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل‌گیری سیاست‌های مربوط به امر به معروف و نهی از منکراز مهمترین ضروریات ستاد امر به  معروف می باشد.
وی افزود:  باید برای جلوگیری از ناهنجاری های جامعه امر به معروف و نهی از منکر را در بین مردم نهادینه کنیم و همچنین نظارت ها را افزایش دهیم که در این راستا دستگاه قضا نیز در این ستاد تلاش می کند در اجرای این فریضه مهم  مشارکت جدی داشته  باشد.
جعفری عنوان کرد: امر به معروف از فرائض مهم و الهی است که باید همه ما در اجرای آن پیشگام شویم و به عنوان یک وظیفه همگانی در رشد ارزش ها و معنویات جامعه بکوشیم.
وی با بیان اینکه امربه معروف در جامعه و ادارات امری خیرخواهانه است که موجب سالم سازی جامعه میشود افزود: این سادگی و بی بصیرتی است اگر فکر کنیم که دشمن در این راستا بی برنامه است بلکه دشمن هوشمندانه در حال اجرای برنامه هاست.
جعفری بیان داشت: همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده و هست و ظرفیت های بسیار خوبی در این زمینه وجود دارد که باید از تمامی آنها استفاده شود.
مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: بایدNGOها و تشکل های مردمی نیز تشکیل شود و مجوزهای لازم  برای فعالیت  آنان طبق ضوابط و رعایت قانون بدون برخورد فیزیکی صادر شود.
وی با اشاره به شروع  فصل گرما و استفاده از طرح های دریا ، گفت: در ساحل استان همان گونه که برای نجات جان انسان ها برنامه‌ریزی شده واعتبار اختصاص می یابد برای سلامت دین نیز باید اقدامات مناسب صورت گیرد.
جعفری ادامه داد: متاسفانه الان درجامعه پوشش افراد تغییرکرده است که اینها همه نشان دهنده این است که دشمن هدفمند عمل می‌کند باید حواسمان باشد.
ویبا بیان اینکه بهسازی رفتاری و اخلاقی نیز بسیاراهمیت دارد و کارمندان و کارکنان ادارات باید با پارسایی و پرهیزکاری در جامعه الگو باشند، افزود:آمران به معروف باید در جامعه احساس عزت  کنند زیرا امنیت، عزت و داشتن اقتصاد سالم و جامعه ای اسلامی همه در گرو تحقق این امراست.

دادستان مرکز استان  گفت: برای رسیدن به اهداف و آرمان های اسلامی باید این فریضه مهم در چارچوب قانون اجرا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز