خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش مازندران:

اصلی ترین رکن در انتخاب رشته تحصیلی،آگاهی دادن خانواده ها و دانش آموزان است

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۸۱۱

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش مازندران در نشست مشترک معاونین آموزش وپرورش در بادله ساری گفت: اصلی ترین رکن در انتخاب رشته تحصیلی،آگاهی دادن به خانواده ها و دانش آموزان است.

به گزارش ایلنا ،محمد شعبانی در نشست مشترک معاونین آموزش وپرورش در بادله ساری با تاکید بر لزوم آگاهی و شناخت خانواده ها در زمینه رشته های تحصیلی اظهارکرد: مشاوران تحصیلی در مدارس به دانش آموزان در زمینه نحوه انتخاب رشته و آینده شغلی رشته های تحصیلی اطلاع رسانی می کنند.

شعبانی به استقرار پایه دهم در مدارس متوسطه دوم اشاره کرد و افزود: ایجاد هماهنگی میان بخش فرهنگی،تربیتی و بخش آموزش در مقطع متوسطه برای اطلاع رسانی به دانش آموزان وخانواده ها ضرورت دارد.

وی خاطرنشان ساخت: تاکید اساسی بر اطلاع رسانی مناسب به دانش آموزان بود و همچنین هدایت دانش آموزان به سمت رشته هایی که بازار کسب و کار مناسب دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی همچنین به فعالیت مشاوران اشاره کرده و گفت: مهارت آموزی به دانش آموزان نیز نکته برجسته و مهم در مشاوره و هدایت تحصیلی دانش آموزان به شمار می آید.

وی با توصیه بر ایجاد تعامل مشاوران و بخش آموزش در هدایت تحصیلی درست دانش آموزان در همه شهرستان و منطقه آموزش وپرروش گفت: تامین مدرسان حرفه ای و ترسیم آینده شغلی دانش آموزان بخش دیگری از فعالیت هایی است که در هدایت تحصیلی دانش آموزان مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مسئول در ادامه تجهیز هنرستان ها را گامی موثر در تقویت مهارت دانش آموزان عنوان کرد وافزود: یکی از برنامه ها در حوزه تربیتی نیز اجرای طرح اوقات فراغت با هدف مهارت آموزی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز