خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران:

نساجی مازندران ظرفیت بالاترین میزان اشتغال زایی را دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۵۵۱

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت مازندران گفت:در راستای احیای صنعت نساجی در مازندران جزئیات دقیقی از مشکلات واحدهای تولیدی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد .

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر ، مدیرکل صنعت،معدن وتجارت در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید تواکریلیک در کارخانه اکریلتاب بهشهر اظهار داشت: این واحد اکریلتاب در کنار واحد دیگر در گیلان به عنوان دو واحد تبدیل کننده نخ تو به نخ رنگریزی شده برای فرش و کاموا در کشور فعالیت می کنند.
محمدپور با بیان اینکه بیش از چهار میلیون یورو صرف بازسازی تمام خطوط این واحد شده است اضافه کرد: میزان اشتغال زایی در پالایشگاه، پتروشیمی و فولاد به یک دهم اشتغال زایی در صنعت نساجی نمی رسد در واقع این صنعت ظرفیت  بالاترین میزان اشتغال زایی  را دارد.
وی بر توسعه واحد اکریلتاب بهشهر تأکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر نساجی مازندران به ارزش صدها میلیارد تومان ماشین و سوله در اختیار دارد و برای نصب ماشین آلات حدود 8 میلیارد تومان تسهیلات لازم است.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گفت: با نصب ماشین آلات و راه اندازی واحد دوزندگی برای حدود  هزار نفر در نساجی مازندران اشتغال ایجاد می شود.
محمدپور در خصوص بلاتکلیفی نساجی قائمشهر تصریح کرد: سازمان گسترش نوسازی علاقمند به سرمایه گذاری است به شرط آنکه این واحد از لیست خصوصی سازی خارج شود البته زمینی به مساحت 3هکتار در شهرک رستمکلا قائمشهر تهیه شد که با سپردن این واحد به نوسازی و جایگزینی زمین می توان زمین داخل شهر را بابت بدهی این واحد هزینه کرد.
وی در ادامه به مشکلات واحدهای ایران تک نخ، فرش و موکت بابل ، نساجی بابکان، فرش ساوین ، پوشینه در محمودآباد و.. پرداخت.
مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گفت: در راستای احیای صنعت نساجی در مازندران جزئیات دقیقی از مشکلات واحدهای تولیدی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شد تا با بررسی های بیشتر ، صنعت نساجی محور توسعه اشتغال مازندران شود.
 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز