خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران در گردهمایی آموزشی، تخصصی فرمانداران سراسر کشور

اقتصاد مقاومتی از برنامه های اصلی و راهبردی اقتصاد کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۰۳

ربیع فلاح در این گردهمایی از صادرات نخستین محموله لبنیات به روسیه خبر داد و گفت: مازندران ظرفیت صاردات 500 هزار تن محصولات باغی را داراست و اکنون با ایجاد پایانه های صادراتی در استان، زمینه های صادرات به روسیه فراهم شده است.

 به گزارش  ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری، ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در گردهمایی آموزشی، تخصصی فرمانداران سراسر کشور در ساری، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره 10 هزار و 400 شهید استان و شهدای مازنی مدافع حرم، بیان داشت: مازندران با دارابودن 24 کیلومتر مربع وسعت، بیش از 3 میلیون نفر جمعیت، 385 کیلومتر ساحل، راه های مواصلاتی، نزدیکی به مرکز و منابع خدادادی و انسانی، از استان های تاثیر گذار کشور است.

استاندار با بیان این که مازندران در شکل گیری و تحقق حماسه سیاسی 24 خرداد 92 نقش برجسته ای داشت و حرکت جمعیِ اقبال به دولت تدبیر و امید از استان ولایتمدار مازندران آغاز شد، عنوان کرد: 63 درصد از مردم مازندران به دکتر روحانی رییس جمهور محبوب و برنامه های و شعارهای دولت تدبیر و امید رای دادند.

وی با اشاره به این مازندران در میان استان هایی که بالای 2 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن بودند، رتبه نخست مشارکت در انتخابات هفتم اسفند ماه 94 را احراز نمود، افزود: باید از همگرایی حاصل از انتخابات در جهت توسعه و اعتلای استان بهره گیری کرد.

ربیع فلاح با اشاره به این که انتخابات در استان در کمال امنیت، قانونمند، سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار شده است، ابراز نمود: حتی یک رای در انتخابات در مازندران ابطال نشده و مردم و گروه های سیاسی از روند برگزاری انتخابات راضی بودند.

مقام عالی دولت در مازندران با اعلام این که با برنامه ریزی در سال 93 و 94 مجموعا بالغ بر 63 درصد از میزان غریق در سواحل استان کاهش یافته است، تصریح کرد: تمامی محلات آلوده مازندران با برنامه یی متکی بر ظرفیت همه دستگاه های مسوول و با روش های احترام برانگیز پاکسازی و بهسازی شد.

وی با بیان این که 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند و مجموعه ی زیرساخت ها در روستاهای استان فراهم است، یاد آور شد: موضوع تقویت تولید در روستاها به عنوان مرکز تولید و اشتغال باید به جد در برنامه مدیران مسوول و فرمانداران قرار گیرد.

استاندار با اشاره به نامگذاری سال 95 به عنوان " اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل " از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: در این راستا از همه ظرفیت های نظام بهره گیری شد و همگرایی لازم بین قوه مجریه، قضاییه و مقننه، ائمه جمعه و جماعات و نخبگان و دانشگاهیان و بخش خصوصی در استان در جهت تحقق این مهم ایجاد گردید.

وی با تاکید بر این که در حوزه اقتصاد مقاومتی و عزم برای تحقق آن در میدان عمل باید با اعتقاد و مدیریت جهادی پای به عرصه نهاد و نگاه مقطعی و فصلی به این موضوع اساسی کشور را کنار گذاشت، گفت: اقتصاد مقاومتی از برنامه های اصلی و راهبردی اقتصاد کشور است و فرمانداران باید با شناخت ظرفیت های اقتصادی شهرستان و برنامه ریزی اصولی در جهت تحقق آن اهتمام کنند.

استاندار به وجود 3 بندر مهم در مازندران اشاره کرد و گفت: باید از وجود این ظرفیت ها در جهت توسعه صادرات به نحو مطلوب استفاده کرد.

ربیع فلاح، با اشاره به این که مازندران در تولید 10 محصول اساسی رتبه نخست کشور را داراست، بیان نمود: با توجه به 210 هزار هکتار زمین زیر کشت برنج در استان، مازندران باید در طی 3 سال آینده 50 درصد از نیاز واردات کشور را پاسخ گوید و در خودکفایی تامین این محصول نقش اساسی ایفا نماید.

وی، عنوان داشت: مازندران توان تولید 1 میلیون تن ماهیان استخوانی را داراست و یک مرکز تولید ماهیان خاویاری در استان طی دو سه اخیر در مازندران راه اندازی شده است و در حوزه پرورش ماهیان در قفس در طول سال می توان 3 بار برداشت محصول را شاهد بود که به تقویت اشتغال کمک خواهد نمود.

استاندار از صادرات نخستین محموله لبنیات به روسیه خبر داد و گفت: مازندران ظرفیت صاردات 500 هزار تن محصولات باغی را داراست و اکنون با ایجاد پایانه های صادراتی در استان، زمینه های صادرات به روسیه فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، با اشاره به فقدان استقرار صنایع سنگین در استان، افزود: 168 واحد صنعتی جدید در مازندران به بهره برداری رسید و در ستاد تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع تولید استان، مشکلات 300 واحد تولیدی مرتفع گردید.

رییس کارگروه اشتغال استان، با اعلام این که 62 هزار شغل در سال گذشته در مازندران ایجاد شده است که از این تعدا بالغ بر 15 هزار شغل خانگی بوده است، گفت: برای اشتغال دانش آموختگان در حوزه های کسب و کارهای دیجیتالی و رشته های دانش بنیان برنامه ریزی های خوبی شده است.

وی گردشگری را از محورهای اصلی توسعه مازندران برشمرد و با اشاره به این که محورهای مواصلاتی مازندران در تخصیص اعتبارات باید ملی دیده شود و تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز 95 شاهد 23 میلیون تردد و 11/5 میلیون نفر شب اقامت در استان بوده ایم که نیازمند برنامه ریزی و تمهید زیرساخت های لازم برای بهره برداری اقتصادی از این ظرفیت است.

مقام عالی دولت در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محور گردهمایی با اشاره به این که نقش فرمانداران در توسعه باید پررنگ تر باشد و در شهرستان به مثابه استاندار ایفای نقش کنند، افزود: امروز یک زبان مشترک در استان برای توسعه بوجود آمده است.

ربیع فلاح در پایان با اشاره به این که برجام یک رخداد سیاسی بی بدیل در طول تاریخ کشور است، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا با اقدام و عمل از سیاست ها و برتامه های دولت حمایت و دفاع نماییم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز