خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

افتتاح ۳۲طرح اقتصاد مقاومتی در سالروز فتح خرمشهر

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۲۹۷

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری ۳۲۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در استان خبر داد و گفت: ۳۲پروژه اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی در شهر های بهشهر، گلوگاه، نکا و ساری به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، سردارعبدالله ملکی، امروزدر نشست خبری بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه رژیم بعث عراق با هدف تجزیه خوزستان خونین شهر را چهارم آبان 59 اشغال کرد، عنوان داشت: مقاومت مردمی، نیروهای ارتش، سپاه، کمیته و ژاندارمری با مقاومت 34 روز موجبات تغییر اهداف صدام و رژیم بعث را فراهم آوردند.

وی به گفته های مردم خرمشهر که مقاومت آنها با جنگ 15روز قبل از شروع اشغال خرمشهر 45روز به طول انجامیده، گفت:نوجوان 13ساله بسیجی «شهید بهنام محمدی» نماد مقاومت مردمان این دیار است.

ملکی با بیان اینکه خرمشهر575 روز اسارت را تجربه نمود، گفت: عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد در 4 مرحله از 10اردیبهشت 61آغاز تاسوم خرداد همان سال به طول انجامید.

وی با بیان اینکه در این عملیات ایران اسلامی 6 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، افزود: همچنین نزدیک به 24 هزار مجروح  و جانباز از این عملیات به یادگار مانده است.

ملکی با اشاره به اینکه در عملیات بیت المقدس نزدیک به 5 هزار و 400 کیلومتر مربع خاک اسلامی از دست حزب بعث آزاد شد و 16 هزار نیروهای بعثی کشته و مجروح شدند، یادآورشد: در این عملیات 19 هزار اسیر از دشمن گرفته شد.

وی با بیان اینکه مازندرانی ها در سه تیپ بیت المقدس، 37نور و 25کربلا در آزاد سازی خرمشهر نقش داشتند و 250 شهید تقدیم انقلاب کردند، گفت: سال 61مردم مازندران درگیر گروهک های ضد انقلاب بودند با این وجود در این حماسه هم نقش موثری داشتند.

سردار ملکی با تاکید برلزوم معرفی ایثار و ازخودگذشتگی مردمان آن روزگار و نقش آنها در آزادسازی خرمشهر به عنوان الگوی مقاومت و آزادی به نسل هایی از انقلاب که آن دوران را درک نکردند، اظهار داشت: مراسم های سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت سوم خرداد و عملیات بیت المقدس امسال با محوریت ارتش و با تشکیل 22 ستاد شهرستانی و 8 کمیته استانی در سراسر استان برگزار می شود.

وی بیان داشت: کمیته فرهنگی و تبلیغاتی با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته سپاه و بسیج با مسئولیت فرماندهی سپاه، کمیته اطلاع رسانی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته مردمی با مسئولیت کانون فرهنگی هنری مساجد، کمیته بانوان با مسئولیت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری ، کمیته ورزش و جوانان و با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان، کمیته ایثار گران با مسئولیت بنیاد شهید، کمیته بازرسی با مسئولیت کمیته بازرسی استانداری مازندران برای پاسداشت سوم خرداد فعالیت می کنند.

سردار ملکی با اشاره به تقارن جشن نیمه شعبان و سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و یادواره های شهدای مدافع حرم خان طومان حلب سوریه، گفت:  امسال برنامه های سوم خرداد در سه روز از 2-4خرداد برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه 2خرداد روز سربازان گمنان، امام زمان و مدافعین حرم نام گذاری شده، ادامه داد: دو شنبه سوم خرداد نیز روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز سه شنبه4خرداد مزین به نام دزفول، مقاومت و پایداری است، از برگزاری  3 هزار و 200 برنامه در سراسر استان خبر داد.

 سردار ملکی با اشاره به اینکه برنامه مرکزی بزرگداشت سوم خرداد در باغ موزه دفاع مقدس مازندران برگزار می شود، اظهار داشت: سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه روز 31اردیبهشت، انجام تبلیغات محیطی در سراسر شهرهای استان، برپایی ایستگاه های صلواتی، دیدار با خانواده های شهدا، جانبازان و مدافعان حرم، افتتاح نمایشگاه عکس ایثار، افتتاح 14 حوزه مقاومت، افتتاح 12 پایگاه مقاومت از سوی سپاه در مازندران، افتتاح 4 سوله ورزشی صالحین، آغاز عملیات اجرایی راهسازی بندبن در نکا، اجرای راه روستایی در سوادکوه، بهره برداری از 32پروژه اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی از جمله برنامه های بزرگداشت سالروز آْزادسازی خرمشهر در این استان است.

وی افزود: تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، معرفی شهدای سوم خرداد در فضای مجازی، برگزاری همایش نقش زن در دفاع مقدس، برگزاری شب شعر در حوزه هنری مازندران، صبحگاه مشترک در دانشگاه افسری علوم دریایی بندر نوشهر را از جمله عناوین برنامه های ستاد بزرگداشت فتح خرمشهر عنوان کرد.

ملکی در ادامه عطر افشانی و غبار روبی از مزار شهدای سراسر استان، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع مقاومت، اجرای نمایش خیابانی با موضوع آزاد سازی خرمشهر، برگزاری مراسم اعیاد شعبانیه در مساجد سراسر استان، ویژه برنامه شهید مدافع حرم در شهرستان نور، برنامه های خودجوش بزرگداشت سوم خردادو نیمه شعبان در 3 هزار پایگاه های بسیج نیز باهدف ایجاد موج ماندگاری حماسه سوم خرداد  را از دیگر برنامه های بزرگداشت فتح خرمشهر برشمرد.

ملکی با بیان اینکه در منطقه چیلات دهلران ایلام نیروهای مازندرانی حدود 350 شهید تقدیم انقلاب کردند، گفت: تلاش داشتیم یادمان شهدا در این منطقه ایجاد شود که با پیگیری های سردار شهید رحیم کابلی مسئول راویان وشهید محمد بلباسی مسئول راهیان نور درحال اجرا بوده اما با به شهادت رسیدند و تلاش داریم با معرفی مسئولان جدید این همت والای شهدا برزمین نماند

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز