خبرگزاری کار ایران

رییس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان بهشهر خبر داد:

واحدهای کارگری نوار ساحلی و بندر امیرآباد ازمراکز کاریابی نیرو جذب نمی کنند/ غیرفعال بودن 97 تعاونی

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۲۱۰

صفری گفت:تعاونی ها وضعیت بهتری نسبت به صنعت دارند چرا که افراد در سود و سهام شریکند و تعاونی های فعال کشور در شرایط سخت اقتصادی دچار بحران نشدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بهشهر،  رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتغال و توسعه تعاون که با حضور روسای بانک ها ،ادارات ومدیران شرکت های تعاونی امروز  در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان بهشهر برگزار شد اظهار داشت: براساس تفاهم نامه وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی که در سال 1393 با استانداری مازندران منعقد شد جلسات کارگروه تخصصی توسعه تعاون در سطح استان و شهرستان باید برگزار شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون ، جذب نیرو باید از طریق مراکز کاریابی صورت گیرد افزود: متأسفانه واحدهای کارگری نوار ساحلی و بندر امیرآباد از طریق مراکز کاریابی نیرو جذب نمی کنند درصورتی که این نیروها بعد از اخراج جهت بیمه بیکاری به اداره کار مراجعه می کنند این در حالی است که درصدی از انها نیروی بومی شهرستان نیستند و جذب نیروی غیربومی  یکی از معضلات جدی شهرستان بهشهر می باشد

صفری گفت: کارگروه توسعه تعاون با بررسی مشکلات اقتصادی بنگاه ها ، صنایع کوچک و کارفرمایان سعی دارد با رفع مشکلات بانکی ، موانع اقتصادی و توسعه عادلانه و متوازن به توسعه بخش تعاون در سطح شهرستان و استان کمک کند.

وی در بخشی از سخنان خود تعداد ثبت نام شدگان در مراکز کاریابی شهرستان را 28 هزار و 219 متقاضی اعلام کرد و با بیان اینکه حدود 70 درصد متقاضیان کار تحصیلکرده می باشند ادامه داد: از این تعداد 16 هزار و 368 نفر مرد و 11 هزار و 851 نفر زن می باشند.
 
رییس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در سال 1394 با همکاری بخش صنعت و خدمات شهرستان 651 نفر  و  امسال 37 نفر از طریق مراکز کاریابی در شرکت ها ، کارگاه ها ، واحدهای صنفی و خدماتی مشغول به کار شدند
 
وی در خصوص اعتبارات حوزه اشتغال به کمیته امداد و بهزیستی بیان داشت: در سال 94 چهار میلیارد و 400 میلیون تومان به 355 معرفی شده کمیته امداد و 2 میلیارد و 255 میلیون تومان به 186 معرفی شده بهزیستی پرداخت شد.
 
رییس اداره کار ، تعاون و رفاه اجتماعی تعداد کل تعاونی های ثبت شده در شهرستان بهشهر را 678 تعاونی اعلام کرد  و افزود: از این تعداد 220 تعاونی فعال ، 97 تعاونی غیرفعال و 361 تعاونی در دست اجرا می باشد که تعاونی های در دست اجرا با داشتن اعضا و هیات مدیره قدرت اجرایی ندارند.
 
صفری با اشاره به رکود صنعت در سال های اخیر گفت: تعاونی ها وضعیت بهتری نسبت به صنعت دارند چرا که افراد در سود و سهام شریکند و تعاونی های فعال کشور در شرایط سخت اقتصادی دچار بحران نشدند.

 

 

   

 

 

 

   

 

 

 

   

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز