خبرگزاری کار ایران

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران:

کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار در مازندران

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۴۷۹

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران ، گفت:حوادث ناشی از کار در مازندران به دلیل برگزاری دوره های آموزش ایمنی ۲۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از ساری، محسن قربانی در همایش تجلیل از کارگران گروه های کارو واحدهای نمونه مازندران که به مناسبت هفته کارگر در سالن الغدیر سپاه برگزار شد،  اظهار داشت:حوادث ناشی از کار در مازندران به دلیل برگزاری دوره های آموزش ایمنی ۲۴ درصد کاهش یافته است.
 
وی با بیان اینکه ایمنی یکی از موضوعات مهم در حوزه کار و کارگری است، افزود: بیش از ۴۵ درصد حوادث کشور حوادث حین کار است که می طلبد در حوزه ایمنی کارگران ساختمانی توجه بیشتری شود.
 
رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران ، گفت:حوادث ناشی از کار بحرانهای مالی، جانی و اقتصادی را بهمراه خواهد داشت که مرتفع کردن این امر مستلزم آموزش های ایمنی در این حوزه است.
 
وی افزود: آموزش ایمنی کارگران ساختمان از جمله برنامه هایی است که با تعامل سازمان نظام مهندسی و سازمان فنی و حرفه ای در جهت کاهش مشکلات ایمنی کارگران انجام گرفت.
 
قربانی با بیان اینکه در جهت پیشگیری از حوادث حین کار حدود از ۶۰ هزار کارگر و نیز ۸ هزار مهندس آموزش دیدند، عنوان کرد: ۵۴ هزار نفر با کمک مرکز فنی و حرفه ای کارت مهارت فنی دریافت کردند.
 
وی افزود: با تمهیداتی که از سوی نظام مهندسی در راستای پیشگری از حوادث کار انجام گرفت میزان فوتی های ناشی از کار در سال ۹۴ نسبت به دو سال قبل ۲۴ درصد کاهش یافت.
 
قربانی از کسب رتبه اول نظام مهندسی مازندران در بخش ایمنی کاردر کشور خبر داد و افزود: کنفرانس ملی ایمنی و بهداشت در نیمه دوم سالجاری با مشارکت چهار وزارتخانه و نظام مهندسی برگزار می شود.
 
قربانی تاکید کرد: تمام مهندسان و ناظران سرپرست کارگاه ها  ملزم هستند تا دوره ایمنی و بهداشت را طی کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز