خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی تشکیلات خانه کارگر مازندران:

کارگران، خانه کارگر را خانه واقعی و مامن نیروی کار به ویژه در بحران‌های مختلف می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۶۵۲

افرادی که بدون زحمت و تلاش صاحب مقام شده‌اند سعی در خدشه‌دار کردن و تضعیف جایگاه این تشکل کارگری صنفی نمونه و برتر کشور در منطقه داشته و تلاش می‌کنند که جامعه کارگری را به تک صدایی سوق دهند.

به گزارش ایلنا،نصراله دریابیگی صبح امروز در اجتماع جمع کثیری از اعضای فعال خانه کارگر مازندران، با اشاره به مشکلات کلان جامعه کارگری استان  که در ماه‌های اخیر با بروز برخی اعتراضات صنفی خود را نشان داده است، تاکید کرد: مسئولان باید از توان تمام تشکل‌ها و نهادهای کارگری برای رفع معضلات کار و صنعت و تولید که گریبانگیر  منطقه است استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش خانه کارگردر ایجاد آرامش روانی جامعه کارگری مازندران خاطرنشان کرد: افرادی که بدون زحمت و تلاش صاحب مقام شده‌اند سعی در خدشه‌دار کردن و تضعیف جایگاه این تشکل کارگری صنفی نمونه و برتر کشور در منطقه داشته و تلاش می‌کنند که جامعه کارگری را به تک صدایی سوق دهند.

وی با اشاره به شکل‌گیری خانه کارگر گفت: خانه کارگر نهادی است که با اندیشه شخصیت‌های بزرگواری از جمله شهید بهشتی شکل گرفته و در طول این سال‌ها توانسته خدمتی صادقانه و بی‌منت به کارگران ارائه کند و جایگاه رفیع و والای خانه کارگر با حمایت‌های همه جانبه شما کارگران و  بازنشستگان خدشه ناپذیر است. 

وی حضور کارگران در گردهمایی‌ها و تجمعات کارگری خانه کارگر را نشانه اعتماد آنان به این نهاد کارگری دانست و گفت: کارگران، خانه کارگر را خانه واقعی و مامن نیروی کار به ویژه در بحران‌های مختلف می‌دانند و به آن اعتماد و اعتقاد دارند که این برای ما خدمتگزاران این نهاد کارگری یک ارزش بزرگ و افتخار تلقی می‌شود.

دریابیگی با بیان اینکه باید با هوشیاری هر چه بیشتر در مقابل زیاده خواهی بعضی از افراد ایستادگی کنیم، گفت: ما انتظار داریم افراد مانع تراش با نگاه واقع بینانه و با صداقت تمام و کمال صحبت کنند و تلاش‌های سه دهه گذشته خانه کارگر را کتمان نکنند چون آرامشی که در درستی سخن و صداقت وجود دارد، در دروغ و دغل نیست.

وی با بیان اینکه خانه کارگر به لحاظ نقش مهمی که در عرصه جامعه کارگری دارد در سایه حمایت کارگران و مسئولان عالی کشوری و استانی، نمایندگان مجلس، شهردار، شورای اسلامی شهر و تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط به ویژه شرکای اجتماعی خود دولت و کارفرمایان ارتباطات خود را با جامعه کار و تولید و صنعت توسعه می‌دهد، انسجام جامعه کارگری را در این خصوص یادآور شد و گفت: هر چقدر در برابر خانه کارگر مانع تراشی می‌کنند این نهاد کارگری فعالیت‌های خود را توسعه می‌دهد عضویت بیش از 70 هزار کارگر و 100هزار بازنشسته، ساخت امکانات رفاهی ،اقامتی و زیاراتی در سراسر کشور که بدون تکیه به بودجه دولتی و به‌عنوان کنفدراسیون عالی کارگران و با حمایت حق عضویت‌های پرداختی پر برکت کارگران و بازنشستگان صورت گرفته، گویای حقانیت و استقلال این نهاد کارگری است.                                                                                                             

این فعال جامعه کارگری گفت: یکی از ویژگی‌های مهم خانه کارگر را ولایت‌مداری و التزام به قانون اساسی دانست و گفت: خانه کارگر در تمام برهه‌های زمان نه در شعار بلکه در عمل آن را به اثبات رساند.  

دریابیگی در ادامه برهم زدن انسجام جامعه کارگری و سوق دادن آن به تک صدایی را مهمترین خطر حال حاضر کارگران و بازنشستگان خواند و گفت: دشمنان و بدخواهان قصد دارند تشکلات کارگری را مثل گوشت قربانی تکه تکه کنند و به مسائل فرعی مشغول کنند و در ادامه  اهداف شوم خود را از جمله تغییر و اصلاح قانون کار را  بی سرو صدا  عملی سازند.

وی ادامه داد: امروز همه‌ باید هوشیار و در مقابل این‌گونه افراد با تمام قوت ایستادگی کنیم و نگذاریم وحدت، صفا و صمیمیت و یکپارچگی جامعه کارگری و بازنشستگان را بر هم زنند اشخاصی که به دنبال بسترسازی برای این امر هستند باید بدانند با حضور و نقش خانه کارگر به‌عنوان کنفدراسیون عالی کارگران ایران در جوامع کارگری نخواهند توانست کاری از پیش ببرند.

دریابیگی تمام تلاش خانه کارگر را ارائه خدمت به کارگران و بازنشستگان عنوان کرد و گفت: امکانات خانه کارگر متعلق به کارگران و بازنشستگان است و حق عضویت‌ای دریافتی از اعضا در مسیر رفع مشکلات کارگران و مسائل رفاهی و آموزشی و .... هزینه می‌شود و ما بدون توجه به بعضی ادعاها و زیاده‌خواهی افراد به دنبال خدمت بی‌منت هستیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز