خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران:

عدالت و توزیع عادلانه ثروت در جامعه کارگری حاکم شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۱۴۸

دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران گفت:متاسفانه ۹۰ درصد از قشر کارگر وحتی تحصیل کرده از امنیت شغلی برخوردار نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ؛ دریابیگی با بیان اینکه عملکرد مسئولان باید منتج به عدالت شود، عنوان کرد: عدالت و تقسیم عادلانه ثروت طبق ماده هفت قانون کارمی بایست در جامعه کارگری حکمفرما باشد .

نصرالله دریابیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کارگر برگزار شد، اظهار داشت: خانه کارگر مازندران به ۷۰ هزار عضو کارگر و یکصد هزار عضو بازنشسته عضو خدمات ارائه می کند.
وی با اشاره به شعار سال رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل ، افزود: کارگران به عنوان قشر زحمتکش جامعه تمام تلاش خود را در تحقق فرامین رهبری بکار خواهد گرفت.
دبیر اجرایی خانه کارگر مازندران با مهم برشمردن نقش کارگران در جامعه، عنوان کرد: گرچه بسیاری از گوش‌ها برای شنیدن حرفهای این قشر از جامعه بسته است و صدای حق طلبانه ما را نمی‌شنوند اما جامعه کارگری تلاش صادقانه و بدون توقع خود رادر جامعه ایفا می‌کند.
وی  افزود: متاسفانه ۹۰ درصد از قشر کارگر وحتی تحصیل کرده از امنیت شغلی برخوردار نیستند و نداشتن امنیت شغلی موجب ناهنجاریها و همچنین اختلافات خانوادگی می شود .
وی همسان سازی حقوق بازنشستگان، تامین معیشت کارگران، مزد معقول را از مطالبات بحق این قشرجامعه از دولت عنوان کرد و گفت: می‌طلبد تا دولت تدبیر و امید در راستای درمان رایگان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام کند و این امر یکی از خواسته‌های مهم این قشر محسوب می‌شود.
دریابیگی با بیان اینکه عملکرد مسئولان باید منتج به عدالت شود، عنوان کرد: عدالت و تقسیم عادلانه ثروت طبق ماده هفت قانون کارمی بایست در جامعه کارگری حکمفرما باشد .
وی با اشاره به اینکه خصوصی سازی در مازندران منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و اخراج کارگران شده است .
دریابیگی ادامه داد: دولت با شعار اعتدال ، تدبیر و امید روی کار آمده است  این درحالی است که تورم، رکود، مشکلات معیشتی کارگران را تهدید می کند و حقوق ماهیانه ۸۰۰ هزارتومانی زندگی آنها را تامین نمی کند ،می طلبد تا دولت نسبت به مرتفع کردن بخشی از ایت مشکلات اقدامات شایسته را انجام  دهد.
وی با بیان اینکه مسئولان باید در تحقق شعار رهبری سود بانکی را کاهش داده و ۳۰ درصد یارانه ها را به تولید اختصاص دهند، ادامه داد: زمانی تورم از رکود خارج می شود که قدرت خرید کارگران نیز افزایش یابد .
دبیر خانه کارگر مازندران ، افزود: زمانی اقتصاد مقاومتی در جامعه به خوبی عملی می شود که همه افراد از تولیدات داخلی حمایت کرده و از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کنند.
دریابیگی گفت: امروزه با برخی رفتارها، کرامات کارگران خدشه دار شده است و به ناچار کارگر نمی تواند فریاد حق طلبانه داشته باشد بنابراین باید کارگران با با صدای زنده باد جمهوری اسلامی، زنده باد امام بشناسیم زیرا این افراد نخستین گروهی بودند که به امام لبیک گفتند.
وی در ادامه عطر افشانی مزار شهدا و دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، حضور در یکی از کارخانجات ساری و قادمشهر و اهدا شاخه گل به کارگران ، اهدا شاخه گل به بیماران بیمارستان های تامین اجتماعی را از جمله عناوین برنامه های هفته کارگر عنوان کرد.
دریابیگی راهپیمایی کارگران و بازنشستگان و تشکل های کارگری و بازنشستگی استان در قائمشهر، جشن بزرگ خانواده کارگری  تجلیل از پیشکسوتان و روسای واحدهای جامعه کارگری در سالن برق ساری را از دیگر عناوین برنامه های هفته کارگر اعلام کرد.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز