خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

بانوان در تحکیم بنیان خانواده نقش مهمی ایفا می کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۳۷۸

نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت: با توجه به نقش مهم وکلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش های اجتماعی به منظور احیای فرهنگ ایرانی و دینی در بین خانواده ها توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،آیت الله نورالله طبرسی درنشست با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری و جمعی از بانوان، اظهار داشت:  زنان نقش اثر گذاری در تحکیم بنیان خانواده دارند.

وی افزود: با توجه به نقش مهم وکلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده، باید به خانواده و ارزش های اجتماعی به منظور احیای فرهنگ ایرانی  و دینی در بین خانواده ها توجه بیشتری شود.
 نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت: امروزه زنان در جامعه اسلامی، همواره و همدوش مردان تلاش می کنند تا به شکوفایی رسیده و در مسیر فرهنگ سازی نقش مثبت و بسزایی داشته باشند و شخصیت زنان برای الگو سازی بسیار موثر و تحول آفرین بوده است بطوریکه امام راحل فرمودند از دامن زن مرد به معراج می رود.
وی با بیان اینکه دشمن از طریق ماهواره در خانواده نفوذ پیدا کرده است،عنوان داشت: امروزه ، ماهواره با نفوذ در حریم خلوت و خصوصی مردم، در پی این است تا فرهنگ و ارزشهای جامعه غربی را بتدریج و بدون مقاومت وارد خانواده های ایرانی کند.
آیت الله طبرسی ، افزود: ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی به همراه تحولات ،بسیاری از کارکردهای خانواده را دچار اختلال کرده است که منشاء بسیاری از مشکلات وچالش در خانواده ها شده است.
وی با بیان اینکه تحکیم بنیان خانواده بزرگ ترین خدمتی است که می توان انجام داد، گفت: امور بانوان با ورود به این مسائل می تواند تا حدودی با گفتار درمانی مشکلات و موانع بر سر راه خانواده ها را مرتفع سازد.
نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: برای اینکه همه ما نقش اثر گذاری در تحکیم و بنیان خانواده داشته باشیم بهتر است با یکدیگر یگانه بوده و از بیگانگی بپرهیزیم.
وی توجه به امور بانوان را اساس یک خانواده عنوان کرد و گفت: پرداختن به امور بانوان در زمینه های مختلف، فرهنگی، ارزشی، اعتقادی و خانواده می تواند اثرات مطلوبی به همراه داشته باشد.
آیت الله طبرسی با اشاره به هفته زن این هفته را تکریم از زنان و مادران فداکار جامعه دانست که با پیروی از سیره حضرت زهرا(س) برای بقای زندگی و بنیان خانواده و همچنین تربیت فرزندران صالح در جامعه تلاش می کنند.
وی به نقش مهم زنان در جامعه اسلامی اشاره کرد و اینکه زنان ما در جامعه از ارزش بالایی برخوردار هستند، گفت: در غرب از زنان به عنوان یک شی ء استفاده کرده و زنان را استعمار و استثمار می کنند.
آیت الله طبرسی ادامه داد: آنان زنان را از محیط خانواده جدا کرده و برای پیشرفت اقتصادی به عنوان ابزار استفاده می کنند این درحالی است در جامعه ما زنان از جایگاه  بلند و رفیع برخوردار هستند.
وی افزود: اگر زنان ما سیره و راه حضرت زهرا (س) را ادامه دهند بطور حتم مدینه فاضله ای از زنان و بانوان صالح خواهیم داشت که شئونات اخلاقی، عفت و حجاب و همسرداری را به خوبی انجام می دهند.
نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت که هر چند کار فرهنگی به تدریج جواب میدهد اما با گفتار درمانی می توان بسیاری از مشکلاتی را که زنان و خانواده با آن مواجه هستند هموار کرد و این امر مستلزم این است که امور بانوان به خوبی به آن ورود پیدا کند.
آیت الله طبرسی پیشنهاد کرد تا امور بانوان در راستای حمایت از این قشر از جامعه برای ایجاد یک شبکه جهت پرداخت به مسائل و مشکلات زنان در حوزه صدا و سیما تلاش کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز