خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران :

ارزش کالاهای صادراتی مازندران86 درصد بیشتر شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۸۷۱

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت : به طور میانگین ارزش هرتن کالاهای صادراتی این استان به خارج از کشور پارسال در مقایسه با سال 93 حدود 86 درصد بیشتر شد.

به گزارش ایلنا از ساری، به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران، محمد محمدپورعمران ارزش صادرات هر تن کالای تولید استان به خارج کشور را در سال 94 حدود 447 دلاراعلام کرد که ارزش این کالاها درهرتن درسال 93 حدود 240 دلار بود.

به گفته وی 56 درصد از رشد ارزش کالاهای صادراتی مازندران در سال قبل مربوط به فراورده های گوشتی است.

وی اضافه کرد: درسال گذشته در مجموع 444 میلیون دلار کالای غیرنفتی از این استان به کشورهای هدف صادرشده است.

براساس گزارش گمرک مازندران در سال گذشته (94) کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان و روسیه کشورهای عمده هدف صادراتی این استان بودند.

همچنین براساس این گزارش درسال گذشته 835 میلیون و 129 هزار دلار انواع کالا شامل جو، گندم، آهن آلات، پنبه و خوراک دام از کشورهای امارات، روسیه، ترکیه، سوییس و کره جنوبی وارد استان مازندران شد.

مازندران دارای چهار گمرک درشهرهای نوشهر، فریدونکنار، امیرآباد و ساری است که بیشترین حجم صادرات و واردات به این استان نیز مربوط به بندرامیرآباد در شرق مازندران است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز