خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران:

نقش اثر گذار صنایع دستی در رشد و توسعه اقتصاد جامعه

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۹۴۸

معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران ، گفت: صنایع دستی با تمام ویژگیهای فرهنگی هنری،اقتصادی ،اجتماعی نقش موثری در رشد وتوسعه اقتصادی جامعه دارد

به گزارش ایلنا، مهران حسنی در جمع خبرنگاران  مستقر در ستاد اجرایی خدمات  سفرمازندران در ساری، اظهار داشت: صنایع دستی با تمام ویژگیهای فرهنگی هنری،اقتصادی ،اجتماعی  نقش موثری در رشد وتوسعه اقتصادی جامعه دارد.
وی با بیان اینکه صنایع دستی یکی ازمهمترین صنایع اشتغالزا در استان است، افزود: امسال با وجود حجم مسافران در استان استقبال خوبی از نمایشگاه  صنایع دستی شد که می طلبد با برنامه ریزی بهینه این صنعت را در استان شکوفا کرد.
معاون  میراث فرهنگی ، صنایع  دستی و گردشگری مازندران با اشاره به شعار سال رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: صنایع دستی به دلیل دارا بودن بار فرهنگی، درآمد زایی، عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد امکان توسعه درمناطق شهری وروستایی رادارد.
وی ادامه داد:  در راستای تحقق فرامین رهبری میتوان با ترویج وتوسعه فرهنگ صنایع دستی در رمینه اشتغال جوانان گامی موثر برداشت.
حسنی ،نمد، چادر شب،جاجیم، جارو،ظروف مسی،سفال،میناکاری ،گلیم را از جمله صنایع دستی مازندران عنوان کرد و افزود: با ورود مسافران به استان می توان با برگزاری نمایشگاه این صنایع را به مسافران و گردشگران ، معرفی کرد.
وی ، گفت: سفره خانه های سنتی باید آیین محلی و غذاهای سنتی را حفظ کنند که می توانند  با سرو غذاهای  محلی  و بومی آن منطقه نقش مهمی در زمینه بوم گردی ایفا کنند
 معاون  میراث فرهنگی ، صنایع  دستی و گردشگری مازندران افزود: تا کنون 6 میلیاردو 500 میلیون تومان  صنایع دستی از نمایشگاهای استان  به فروش رسیده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز