خبرگزاری کار ایران

تجهیز بیمارستان شهدای بهشهر به بخش های آی سی یو و ان آی سی یو

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۰۷۵

بخش ان آی سی یو علاوه بر توسعه فیزیکی از 70 متر به 300 متر ، افزایش 10 تخت را داشت که با احتساب تعداد قبل به 25 تخت مجهز شد.

به گزارش ایلنا ، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهشهر  در حاشیه مراسم افتتاح بخش های آی سی یو و ان آی سی یو در بیمارستان شهدا اظهار داشت: برای بخش آی سی یو (مادران پرخطر) با 4 تخت حدود  700 میلیون و برای بخش ان آی سی یو (ویژه نوزادان )  حدود یک میلیارد هزینه شده است.
 
 صالح طبری با اشاره به اهمیت این بخش ها برای ارائه ی خدمات هر چه بهتر و بیشتر افزود: بخش ان آی سی یو علاوه بر توسعه فیزیکی از 70 متر به 300 متر ، افزایش 10 تخت را داشت که با احتساب تعداد قبل  به 25 تخت مجهز شد.
 
وی ادامه داد : برای دستگاه ماموگرافی دیجیتالی نیز حدود 850 میلیون تومان که با مرمت فضا به 900 میلیون تومان رسید و  کل هزینه ها از بودجه ی دولتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تامین شد.
 
مسئول بخش  ان آی سی یو در بیمارستان شهدا با اشاره به نرخ مرگ و میر نوزادان به عنوان یکی از شاخس های توسعه یافتگی در دنیا بیان کرد: افزایش این فضای درمانی و توجه به آن ،  از سیاست های وزارت بهداشت می باشد که در همین راستا علاوه بر توسعه فضای فیزیکی این بخش به 300 متر ، تجهیزات آن نیز از حدود 700 میلیون تومان به 2 میلیارد تومان افزایش یافت.
 
مزدرانی فوق تخصص کودکان نداشتن اکو در این بخش را از مشکلاتی دانست که  نرخ مرگ و میر را بالا می برد و آخرین مرگ نوزاد را حدود 2 ماه قبل اعلام کرد.
 
لازم به توضیح است در پایان مراسم افتتاح پروژه ها  از خانواده های اهدا کننده اعضای بیماران مرگ مغزی ، 2 تن از اهداکنندگان  زمین (  اهدای زمینی به مساحت 375 متر مربع برای پایگاه اورژانس 115 در روستای حسین آباد و 600 متر زمین برای ساخت پایگاه بهداشتی شماره 2 خلیل شهر ) و 10 پرستار نمونه تجلیل و قدردانی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز