خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان محمودآباد:

وقف؛ اهرمی موثر در جبران نارسایی‌ها و نیازمندی‌های جامعه است

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۹۴۵

فرماندار شهرستا ن محمودآباد گفت: وقف اهرمی در جبران نارسایی های جامعه است وتحقق این مهم نیامند تلاش همه جانبه است.

به گزارش ایلنا، یحیی یوسف پور ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان موقوفه خانه راهیان نور خداوند ،اظهار داشت: وقف یکی از اهرم‌های مؤثر اعتقادی و فرهنگی برای جبران نارسایی‌ها و نیازمندی‌های جامعه به‌شمار می‌رود که ضرورت دارد برای ترویج این عمل پسندیده تلاش‌های گسترده صورت گیرد

وی ادامه داد: این سنت حسنه‌ که ریشه در عقل، منطق و طبیعت انسان دارد در همه ادیان الهی و حتی آیین‌های شبه‌دینی و تمد‌ن‌های بشری به اشکال و صورت مختلف و منطبق بر آیین، سنت و فرهنگ هر جامعه وجود داشته و دارد.

یوسف پور افزود:وقف یکی از کارهای نیکو و شایسته‌ای که همچون صدقه جاریه باقی می‌ماند و اثرات و برکات آن نصیب افراد جامعه می‌شود.

فرماندار شهرستان محمودآباد با یادآوری اینکه احیای سنت حسنه وقف و ترغیب مردم به آن توانسته در حفظ و گسترش عرصه‌های مختلف نقش عظیمی داشته است، گفت: آثار وقف در جامعه باید بیش از پیش معرفی شود .

وی با اشاره به اینکه حوزه وقف یک حوزه مهم و گسترده است، بیان داشت: بی‌گمان وظیفه مسئولین وقف در حال حاضر نیازسنجی جامعه است تا بر اساس آن وقف‌ها صورت بگیرد.

یوسف پور خاطر نشان کرد: بی‌گمان با این نیازسنجی، موقوفات جدید متناسب با نیازهای روز انجام خواهد شد.

فرماندار شهرستان محمودآباد ، گفت: در صورت مشاهده هرگونه زمین خواری در سطح شهرستان ،دستگاه های متولی برخورد شدید خواهند داشت.

وی ادامه داد: تعرض وتغییر کاربری زمین های کشاورزی ضربه ی بزرگی به اقتصاد استان است وبه شدت با این موضوع برخورد می کنیم .

یوسف پور با اشاره با اینکه درحال حاضر 90 پرونده تخلف در محاکم قضایی در انتظار صدور حکم است ، ادامه داد : میزان تخلف نسبت به دوسال اخیر کاهش چشمگیری داشته واجازه تعرض به هیچ شخص حقیقی وحقوقی را نخواهیم داد.

یحیی یوسف فرماندار شهرستان محمودآباد ، افزود: دستگاه های اجرایی با بومیانی که قصد ساخت مسکن برای فرزندان خود را دارند همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه روستاها مولد اقتصاد جامعه خواند وتصریح کرد : هدف ما توجه بیش از پیش به روستاها  به منظور جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها و ماندگاری قشر مولد جامعه در سکونت گاه های روستایی است و ضرورت اهمیت توسعه پایدار روستایی این مهم را بیشتر نمایان می سازد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز