خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو

وجود تناقض اطلاعات پایه ای آب و برق چالش جدی در این صنعت است

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۲۷۳

معاون وزیر نیرو گفت: توسعه سامانه اطلاعات مکانی، پیوستگی اطلاعات و ضرورت شبکه های همانگ و قابل انعصاف با تمام سیستم ها در ستاد وزارت نیرو و شرکت های تابعه از جمله اهداف است.

به گزارش ایلنا از ساری،علیرضا دائمی ظهر یکشنبه در سومین کنفرانس ملی کاربرد سامانه اطلاعات مکانی در صنعت آب وبرق کشور با بیان اینکه اگر هر زمان بخواهیم برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم نیازمند اطلاعات منسجم و دقیق هستیم گفت:امنیت ، مدیریت و یکپارچگی صنعت آب و برق کشور را توسعه می دهد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به کمبود اعتبارات در این حوزه افزود: مشکلات کمبود اعتبار و نقدینگی و سیاست گذاری ها و وجود نواقص در الزامات قانونی از دیگر چالش های جدی در توسعه طرح های صنعت و آب و برق کشور است.

دائمی به اهمیت استفاده ازسد سازی ، حفر چاه و استفاده از چاه ها عمیق در کشور اشاره کرد و بیان داشت: برای اجرای طرح هوشمند سازی کنتور آب و برق و برقی کردن چاه های موجود با مشکلات اطلاعات پایه ای و همکاری بین دستگاهی مواجه هستیم.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر این نکته که در حوزه سخت افزاری ، امکانات و تجهیزات صنعت آب و برق مشکلی نداریم ،گفت: وجود تناقض اطلاعات پایه ای آب و برق چالش جدی در این صنعت است.

دائمی درباره فعالیتهای انجام شده در منابع آب ایران گفت: تدوین دستورالعمل و نحوه ارزیابی عملکرد شرکتهای تابعه، برگزاری سمینارها و نشست های ملی شامل سمینار سنجش از راه دور منابع آب، نشست ملی کاربرد سنجش از راه دور، ایجاد طرح مطالعاتی و به روز رسانی مدول مفهومی و منطقی آب و فاضلاب از جمله تلاش هاست.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: توسعه سامانه اطلاعات مکانی، پیوستگی اطلاعات و ضرورت شبکه های همانگ و قابل انعصاف با تمام سیستم ها در ستاد وزارت نیرو و شرکت های تابعه از جمله اهداف است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز