خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در مراسم کلنگ زنی نیرو‌گاه ۲ زنجان:

استان زنجان ظرفیت بالایی، برای تبدیل شدن به قطب صنعت برق کشور دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۹۹

اجرای هوشمند شبکه برق کشور حائز اهمیت است.

وزیر نیرو گفت: با احداثاین نیروگاه، استان زنجان از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب صنعت برق کشور برخوردار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از از زنجان، حمید چیت چیان وزیر نیرو امروز شنبه(۱۹ مهر) در مراسم کلنگ زنی نیروگاه ۲ زنجان با بیان اینکه مسئولان زنجان پیگیری‌های لازم را برای احداثاین نیروگاه از خود نشان دادند، اظهار کرد: عملکرد شرکت مپنا به عنوان یکی از سرمایه گذاران این طرح نشان دهنده رعایت قابلیت تحقق برنامه زمانبندی را دارد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود واحدهای گازی نیروگاه به زودی راه انداری شود، ادامه داد: اولویت در راه انداری این نیروگاه با کلاس F است که رعایت زمانبندی بهره برداری از این نیروگاه مهم است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در صنعت برق، دارای چندین سیاست اصلی هستیم، افزود: اولین سیاست ارتقاء بازده نیروگاه و کاهش تلفات شبکه‌های انتقال و توزیع نیروی برق است.

وی اضافه کرد: با اجرای نیروگاه کلاس F بخش قابل توجهی از این هدف محقق می‌شود.

چیت چیان سیاست بعدی را بهره برداری هر چه بیشتر از انرژی تجدید پذیر عنوان کرد و گفت: استان زنجان دارای پتانسیل‌های مطلوب در این زمینه است.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت ایجاد این نیروگاه گفت: اجرای هوشمند شبکه برق کشور حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موقعیت و قطب صنعتی استان زنجان در کشور اشاره کرد و افزود: با احداثاین نیروگاه استان زنجان از ظرفیت لازم برای تبدیل شدن قطب صنعت برق کشور را دارا خواهد شد.

وی زمینه‌های ارتقاء منابع انسانی و زیربنایی را در استان زنجان برای هوشمندی برق مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: استان زنجان جزو استان‌های پیشرو در تولید نیرو خواهد بود.

وزیر نیرو در بخشی از سخنان خود، تاکید کرد: امیدواریم شرکت سرمایه گذاری ایران و شرکت مپنا که عهده دار احداثاین نیروگاه است با تمامی توان مسئولیت کار را در کنار حمایت و پشتیبانی وزرات نیرو در زمانبندی تعیین شده به اتمام برساند.

چیت چیان در ادامه از رفع موانع و مشکلات وزارت نیرو در راستای حمایت از احداثنیروگاه‌های کشور خبر دارد و تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این ظرفیت در سال‌های آینده به ۳۰۰ هزار مگا وات برسد.

وزیر نیرو این اقدام را کار بزرگی عنوان کرد و گفت: بدون تحقق این موراد شاهد موانعی در راه توسعه صنعت کشور خواهیم بود.

عملیات اجرایی نیروگاه ۱۰۰۰ مگا واتی سیکل ترکیبی زنجان ۲ با سرمایه گذاری بخش خصوص و شرکت سرمایه گذاری ایران و پیمانکار شرکت مپنا EPC با ظرفیت فاز اول کار خود را آغار کرد.

پروژه نیروگاه شماره ۲ زنجان با ۵۰۰ مگا وات از محل اعتبار صندوق توسعه ملی با ۳۰۰ میلیون یور اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۴ عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین در این سفر به استان زنجان از سد مشمپا نیر بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز